“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 4 March 2013

Plan Tak Dirancang @ Tanjung DAWAI, Merbok...

Tadi petang kalut2 baca satu blog untuk memotivatekan diri saya dlam study!!! Iaitu blog Dr. OT... Saya memang mengikuti blog dia untuk survive utk pengajian saya... Dan dia cakap... Untuk menulis blog perlu curi2 masa... Dan saya rasa... Saya dah buat macam Dr. OT buat tu lama dah... Bukan bertujuan untuk orang kenal saya... Tapi sebenarnya untuk luahkan sesuatu dalam perjalanan hidup saya.. Kalau saya sunyi, saya recall balik... Dan dapat rasakan perasaan saya ketika menulis laman blog ni... Tak salah kan? Ok... Cite saya kali ni? Sila refer kat bawah ni.....

Sabtu 2 March 2013 ~ Tanjung Dawai... Saya sebenarnya memang plan hari Sabtu tu nak rehat ja kat umah... Plan nak mengemas... Bersihkan bilik, cuci baju, tukar cadar, sarung bantai selimut semua plus dengan iron baju seminggu keje... Dan jeling2 jugak dalam raga baju yang dah dibasuh tapi tak terlipat... Waaahhh... Rajin kan saya?... Tapi tiba2 disoal oleh adik saya kalau2 saya nak jadi driver di mana semua perbelanjaan makan dan minum ditanggung sepenuhnya dan tidak perlu jugak berkongsi untuk hal tol, minyak and etc... Kekekekeke... Memandangkan kemelesetan ekonomi melanda sistem kewangan saya... Sebab banyak yang nak diselesaikan... So, saya menurut perintah... Lagipun, saya memang suka jugaklah DRIVE kalau anakanda saya si ZARA BATRISYA tak join sama... Kalau dia ada... Wajiblah tak mau jadi drebar... Nak pegang dia ja laa.... Ngeeee... (Mode: Sangat rindu kat si mucuk itew!!!)






















Aton sebenarnya nak makan mee udang kat Pulau Sayak... Tapi sebab kami bertolak dari umah awai lagi... So, singgah sat kat sini... Bukan memborong sangat pun... Belikopok lekor sikit... Ikan tamban kering RM3, bilis 1/2 kilo dan makanan ringan nak kunyah dalam keta... Hahaha... Buat orang gelak ja kalau mai jauh2... Just beli ikan bilis 1/2 kilo ja.... Dahsyat kan? Tapi kat umah memang kami bertiga ja... Nak masak pun jarang2... Kalau masak banyak tak tersentuh lak... Lagi membazir.....






















Saya ni... Usung camera sampai 3 ketoi... Yang kecik jugak saya guna.... Yang besar simpan sengap jaa... Ingat nak stop kat mana2 nak posing maut ala2 minah salleh gitu... Tapi, sebab tak singgah dan cuaca time kami nak ke Pulau Sayak lepas balik dari sini ujan adakalanya renyai dan adakalanya lebat jugak.... So, matikan hasrat dululah... Guna ja camera kecik comey tu ja... Jadilah kan? Gambaq jelas lahh jugak.... Hikhikhik....































































































































Awat ada pen dalam ni? Mesti tuan kedai ni tak perasan....









































































Haus... Tebu tepi jalan ni nampak menarik.... Menarik tang ais ketoi dia ja.... Tapi memang penghilang dahaga laa.... Hahaha... Saya dah mula minum maneh kan? Sejak sebulan lalu balik dari BALI... Kebanyakannya telan ja... Konon2nya sebab saya dah workout kan? Nantilah sambung balik jaga pemakanan dan peminuman... Ada ka ayat peminuman? Ok... Nanti sambung pasai pi makan mee udang kat Pulau Sayak yang femes sangat tu.... Entry lepas ni k.... 


No comments: