“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Saturday 9 March 2013

Kad SISWA, Baucer BUKU, GADGET Baru...

Tentang hal2 berkaitan dengan pengajian saya.... Kadang2 saya cukup tak suka kalau orang panggey saya 'doctor to be' becoz terasa diri ni sangat kecil... Pengajian dan pembelajaran saya yang tak se'gah' orang lain mungkin... Tapi, bila kaki dah melangkah... Mungkin payah untuk berpatah balik.... Sebaliknya, kena kuatkan hati, mulakan langkah dan sesusah serta payah macam mana pun, bila sampai masa untuk pegang scroll sekali lagi dengan pakai topi bulat mesti air mata gembira itu akan terukir lagi di kelopak mata... Masha Allah... Adakah detik manis itu untuk diri saya?


















Tak berkelayakan nak terima duit BR1M macam orang lain... Tapi alhamdulillah, rezeki tetap ada... Dapat jugak memiliki baucer buku ni... Nak jejak ke Puncak Perdana lagi, jauh lah plak... Tak larat nak ualng alik dah kadang2 tu... So, call tanya Bendahari, depa cakap leh collect kat mana2 cawangan jer... Kebetulan... Tak jauh sangat dari Aloq Setaq ni.. Mai ambik kat UiTM Arau jer... Penat jugak lah nak menapak anak tangga bangunan 4 tingkat ni... Ekekeke..... Disebabkan RM250/= jer..... 


Alhamdulillah... Saya sebenarnya calling2 POPULAR, Kementerian Pendidikan Tinggi sebab just nak argue nape baucer buku ni POPULAR tetapkan pembelian buku 80% mestilah pembelian buku dan selebihnya 20% untuk pembelian stationary dan lain2... But, untuk student macam saya ni? Yang jarang sangat nak beli buku... Tak bersesuaian langsung laa.... Sebab di level ni, nak beli buku pun macam tak berbaloi... Lagipun saya keje kat library kan? Banyak leh akses kat sini... Kena berjimat sikit laaa... 

Lepas berdebat secara profesional dengan pihak2 tertentu... Saya just sarankan pihak MOHE fikirkan penggunaan baucer ni pada student level seperti saya je... At least kami semua leh guna dengan corak dan cara pembelian yang bermutu... Sebabnya saya memang plan untuk dapatkan external 1TB ni.. Hahahaha...... Bukan apa... Kalau nak tetapkan kaedah pembelian percentage yang lebih besar kepada pembelian buku akademik, kena syaratkan di semua kedai buku... bukan macam sekarang ni... Ada kedai yang boleh dan ada kedai yang tak boleh....


















Time pusing2 kat Sentosa baru2 ni... Dapatlah saya menebus external ni... Alhamdulillah.... Walaupun agak kecewa sebab tak dapat beli di POPULAR, tapi saya tetap boleh tersenyum memiliki benda ni... Ngeeeee..... Setakat sekarang masih kosong sebab belum diisi... So lepas ni baru nak fikirkan nak letak apa....




















Ok... This is my new gadget... Pointer untuk presentation... Tq sebab hadiahkan saya this cute pointer... Saya akan gunakan sebaik mungkin untuk kerjaya dan pengajian saya... Yaa... Saya akan letakkan diri saya sebagai 'SOMEONE' yang selalu kena appreciate kebolehan dan kemampuan diri sendiri... Tq dear.... Sebab slalu bagi galakan dan support apa yang patut.... Saya sangat menHARGAInya... 




































Gambar atas... Casing POWER BANK saya... Kale putih occay!!! Dan kat bawah lak, kad diskaun yang lom saya tebus.... Oh... Best dak jadi rakyat Mesia? Best kan? Tambahan plak dekat dengan pilihanraya ni... So, banyak benda yang leh dapat free.... Ngeeeeee...........



No comments: