“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 20 February 2012

PROGRESS For The Next Step...

Lately ni.... Saya agak tertekan dengan pelbagai situasi... Sometimes agak rasa give-up dengan hidup saya.... Tekanan demi tekanan datang dengan tiba2... Tapi di sebalik kejadian ini, saya juga tetap bersyukur kerana dipilih untuk mengharungi detik2 seperti ini.. Bukan semua orang akan diduga macam ni kan??? Apabila melihat dugaan yang diterima oleh insan2 lain yang jauh lebih hebat dari yang saya terima, maka saya terasa diri amat bertuah... Dan kalaulah saya berada di tempat mereka mungkin tiada daya saya untuk menanggung semua ni...


Anda percaya??? Walaupun diri kadang2 terasa sangat KOSONG, namun masih ada insan yang sudi untuk membantu?? Mungkin sebab muka saya ni jenis muka kesian agaknya.... Atau muka belas... Atau muka COMOT... Hehehe... Alhamdulillah... Ketakutan dan kesengsaraan saya semakin terubat sekalipun masih tercari2 masa untuk melakukan aktiviti yang dulunya menjadi teman setia... Tapi sekarang nak mencari masa sangat payah.... Apa ya?? Hmm... Terperap kat bilik dan berdepan dengan lappy sambil mentelaah bahan2 buku, journal dan thesis2 yang lepas yang berada dalam simpanan saya.... Mungkin jugak, honeymoon after study MASTERs dulu masih banyak berbaki dalam diri saya... Sehinggakan saya lupa siapa diri saya yang sebenarnya... Ya... Saya adalah seorang pelajar PHD yang sedang mengejar masa yang sangat mencemburui saya... PHD... Ialah... Pelajaran Habis Dah... Itu kata sorang kawan saya yang sama2 melapangkan diri dalam kancah PHD ni... Dan andainya tamat pengajian ni.. Maka, saya akan bersara dari belajar mengejar SIJIL pengajian mengejar kedudukan dunia!!!... Doakan kelapangan buat saya... Saya rasa cukuplah sampai tahap ni... Saya tak nak ambik 2nd Masters or PhD lagi lepas ni... Otak saya dah tak larat kot....


Yang sebenarnya.... Saya nak bagitau... Saya tau, saya jugak ada kelemahan... Namun... Di luar sana... Mungkin kita selalu ingin menjadi orang lain yang di mata kita lebih hebat dan memiliki segalanya... Tapi saya sedar, kita sebenarnya tak boleh meniru dan menjadi insan lain... Kita sepatutnya selesa dengan diri kita dan lakukan yang terbaik semasa hayat kita untuk masa depan yang lebih terjamin... Sometimes saya rasa, saya tak pasti apa yang saya kejar... Tapi jauh dari sudut hati kecil saya, saya terasa yang saya ada matlamat saya sendiri... Biarlah dipandang rendah atau tidak setaraf seperti orang lain... Tapi ilmu ini sebenarnya meletakkan kita pada satu tahap yang mungkin ianya akan membuatkan diri kita nekad melangkah dengan lebih berani..... Kadang2 ada insan yang mempersoalkan jawatan yang tak setimpal dengan kelulusan akademik saya... Mungkin inilah rezeki Allah buat saya... Masa ke depan lagi kita tak leh jangka... Jadi, bersyukur dengan seadanya.... Sedangkan cacing dalam tanah pun masih boleh bernafas, inikan kita manusia kan?? Cewah!!!


Saya tidak mempunyai apa2 keistimewaan yang nak dibanggakan... Tapi saya tetap kena kuatkan semangat untuk menapak di tangga yang lebih tinggi sekalipun, ianya masih jauh di atas... Ok.. Sudah... Bukan apa... Just nak masukkan gambar2 buku yang dibekalkan oleh supervisor saya.... Saya tau... Walaupun kadang2 nampak dia agak tegas dan garang... Tapi dia sayangkan masa depan saya.... Tp Dr.... Saya keSTRESSan jugak... Sampai tido termimpi2.... Hehehehehe.... Ape2 pun... Tima kasih buat insan2 yang selalu membantu saya... Yang selalu ada di kala saya memerlukan... Pasti saya tak kan lupa walaupun setinggi mana saya berada... InsyaALLAH.....

No comments: