“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 27 February 2012

Majlis KENDURI ARWAH & KESYUKURAN.....

23 February 2012 ~ Khamis malam Jumaat last week, famly saya telah merancang awal untuk mengadakan bacaan yasin dan tahlil sempena kenduri arwah untuk ayah dan kesyukuran untuk adik lelaki saya, Eimien yang akan berlangsung Ahad depan... Yang laing excited ialah saya dan Aton... Lebih over dari orang len... Disebabkan kenduri wedding nanti nak buat kat Dewan, luar dari kawasan umah, so kami decide adakan kenduri arwah ni kat umah dulu... Panggilan tak ramai... Cuma orang2 surau/masjid, jiran2 dan saudara mara serta rakan terdekat.... Alhamdulillah... Ramai jugak yang datang... Seratus lebih jugak.... Makanan pun cukup2 ja.... Syukurlah......


Saya dan Aton sempat jugak packing goodies untuk tetamu yang hadir.... Semua duit mak... Yang arwah ayah tinggalkan... Cuma saya tumpang kenduri sikit untuk belikan dadih dan air Yasin untuk tetamu yang hadir.... Surah Yasin pun Aton sedekahkan niat untuk arwah Ayah.... InsyaAllah, lepas ni kami plan untuk adakan kenduri ni kalau boleh setiap tahun.... Tengok pada budget.... Dalam paper bag/uncang tu just masukkan surah Yasin, kerepek pisang dan sumi....



Makanan yang kami idangkan hari tu dikategorikan masakan kampung.... So, petang tu jiran tetangga dan saudara mara bertungkus lumus prepare juadah.... Meriah pulak rasanya.... Terima kasih pada semua yang membantu... Harapkan kami anak beranak ni... Pakai tak mampulah nak lakukan semua ni sendiri.....





Syukur..... Kenduri tu diadakan di sebelah malam.... Lepas isyak.... So, ni lah yang sempat saya ambik gambarnya... Itupun sebab Yaya dan Aliff tolong snapkan.... Lain2... Tak sempat sebab sibuk melayan tetamu yang hadir......



Haa.... Pic kat bawah ni... Pic dengan 2 orang kawan2 saya yang sama skolah masa kat Sultanah Asma dulu..... Berjumpe balik bila dah lepas2 skolah.... Tq ya sebab sudi memeriahkan majlis kami ni....


No comments: