“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Friday 22 April 2011

Kursus INDUKSI UMUM Kumpulan Pengurusan & Profesional Serta Sokongan 1 @ INTURA.... Bil 2/2011...

Tudiaaa.. Bilik... Sangat selesa... Ada aircond, ada tv + ASTRO Prima jer... Ada ampaian sidai baju... Mesin basuh free tapi syaratnya sabun sendiri.. Depan bilik jer... Dan macam2 lagi... Memang selesa..... Murah jer... 2 minggu cuma kena pay RM50 jer termasuk makan yang sangat sedap.... Haaaa... Baru berpeluang nak cite pasal kursus aku selama 2 minggu kat INTURA ni.... So, cite Langkawi yang dah sejukkk tu.. Kita tinggalkan buat sementara waktu untuk memberi laluan kepada cite KURSUS INDUKSI ni.... Hal Langkawi tu.. Nanti2 update... Itu pun kalau ada kelapangan..... Ok2.... Berbalik pada cite kursus ni yang aku kena attend selama 2 minggu.. Bermula dari 17-28 April 2011.. So lepas LABOUR DAY baru mula keje kan??? Disebabkan cutinya bersambung2.. Sungguh lama.... Hehehehehe...


Ok... Mula2 sekali nak story pasai... Registration aku yang agak lawak dan dalam masa yang sama.. Kelam kabut.... Mana taknya... Offer letter aku dapat suruh register 17 April jam 8-830am.... Masa orang Intan call pun cakap tarikh tu jer.. So, budget cun lah kan... Kuar umah pun ala cun2 gitu... Kuar dari tol SP (U) tu.. terus hidupkan GPS dan search mana nak pi ke INTURA ni... Sat ja dah sampai dalam keadaan yang memang senanglah nak cari jalan... Bukan tak penah sampai... Sebelum ni pun dok pi dah.. Cuma sebelum ni pi orang bawak... Bila drive sendiri ni... Kemungkinan ada perangai tak bopa yakin kat diri sendiri tu adalah... Lagipun aku lak sorang dari jabatan ni... So, kena berdiri atas kaki sendiri lah.... Sesampainya aku kat office INTURA untuk register.. Yang lawak... Depa kata bilik lak full... Check punya check.. adalah bilik ni.... Depa register.. dan aku tulis nama semua... dan dapatlah kunci ni... Aku ni melenggang bawak handbag jer... Dengan dok pakai baju keje ala2 control ayu gitu lah kan... Dah tu kak kerani kat ofis tu kata... Ohhh.. Depa pagi ni dah pakai baju sukan.. Dah masuk dalam dewan... Untuk sesi taklimat... Aku lak diakatakan dah lambat sangat register.. Suppose register petang semalam.. 16hb tu... Ya ALLAH... Biaq betoi... Dok ulang2 tengok surat offer letter tu.. Rasanya fahaman aku tak salah... Tapi malas nak argue... Ikut jerlah... Ambik kunci bilik dan terus register kat LAB.... Dapat file tu sebuah... Then... Ikut jer arahan seterusnya.....



Dalam kekalutan aku tu... Lepas dah berusaha menten cool... Salin baju sukan pun kat toilet area office tu jer... barang2 lain semua tinggal jer dalam keta...... Dengar taklimat bagai.... Dan kami kena buat beberapa aktiviti santai... Macam biasalah... Kenalkan diri.... Asal usul keturunan semua.... Keja mana... Bopa lama keja... Pengalaman... Minat.. Semua2 lah... Hehehe... Teringat zaman aku dok terlibat dengan BTN dulu... Time nak minta jadi fasi untuk BTN kan... Time tu jiwa dok remaja lagi... Muda belia lagi.. Semangat lak nak join aktiviti2 macam ni... La ni bila dah age macam2 ni... Nak lari sana sini kadang2 tu malas... Peluh2 tak mau laaa... Tapi mengimbas kembali kenangan macam ni... Oklah jugak sekali sekala... Cuma... Tak bopa best pasai kes aku mai masuk lewat lah... Orang semua dah ada kawan.. Aku lak.. time tu.. rupa bilik pun tak tau macam mana lagi... Kehkehkehkeh.....


Ni lak... Ahli kumpulan aku... Kami semua dibahagikan mengikut beberapa kumpulan... Semua ada 6 kumpulan dari 93 orang peserta... Aku kumpulan ke-4... Group kami ada 5 lelaki dan 10 orang pompuan.... Time tu kena buat battle cry, lagu tema, logo, dan present lah kat atas stage tu.... Kalau 10 tahun dulu... Mungkin keje2 macam ni... Aku akan kecut perut kot... Tapi bila la ni rasa macam biasa dah lah... Bukan sebab nak mengaku pandai... Cuma.. Mungkin disebabkan pengalaman..... Heheheh... Kumpulan kami lepas bincang2... Nak letak nama 'SWEET 15'.... Nama ni gak akan digunakan dalam tempoh 2 minggu ni.... Nama ni gak akan bergabung..... Dan sepanjang induksi ni... Aku dilantik jadi biro untuk Protokol Majlis... Ermmm... Kat ofis pun kena buat keje yang sama... So, tak de lah mendatangkan masalah sangat kat aku kan?? Cuma kena handle untuk emcee dan panggil list orang yang akan buat public speaking jer... Erm... So far oklah.... Dan seterusnya... Kami diberikan tugasan kumpulan untuk buat dan present soalan ni minggu depan.... So, tengah prepare.... Dan aku buat masa sekarang ni... Terpaksa mula untuk present dulu... Orang pertama yang akan mewakili present untuk 1st task job dalam group kami ni dan diikuti dengan 14 ahli yang lain... InsyaALLAH... Harap semuanya lancar lah... Amin....


Gambar2 ni snap guna camera pinjam... Eimien punya.... Sebab rasa segan nak kuar D90 lagi... Lepas ni tak pa dah kot.... Hehehehehehehe...

No comments: