“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Saturday 2 April 2011

@ Bukit KETERI, Perlis ~ Wedding HANIZA & HAKIM....



Sekali lagi... Ucapan TAHNIAH untuk kedua2 mempelai ni... Hakim dan Haniza... Last week kenduri di sebelah pihak perempuan.. Dan minggu ni lak di sebelah pihak lelaki... Kebetulan... Famly aku memang agak rapat dengan famly Hanieza ni yang sebaya ngan Aton... Dan kami berkesempatan join kedua2 belah pihak...




Heheh... Depa mai konvoi.. keta dahsyat2... Kecik ja aku rasa walaupun hakikatnya diri besaq... Kekekeke.... Kami konvoi 8 buah keta dari umah pengantin pompuan... Ni snap pic ni masa tunggu kat tepi jalan kat area highway nak masuk PAUH... Tak leh lalu ikut Kangar sebab banjir kan... So... tunggu konvoi motor... Dalam fikiran aku... Ingat moto besaq.. rupa2nya puluhan motor kap ja... Apa2 pun sangat enjoy.. Cuma sebab merangkap sebagai drebar... Tak leh lah nak over shoot gambaq banyak2 kan... Mana sempat ja lah...



Haa... aktiviti biasalah kan kalau bosan2.... Aku snap gambar seisi kereta.... Ni lah salah satu kepakaran aku bila nak snap gambar sendiri... Mesti tepat... Tak kira size mana pun kamera yang aku pakai.... Seberat mana pun terpaksa pegang... Bila snap mesti tepat... Hahaha.. Sungguh perasan....




Muka ala2 buat pp kembong... Kalau tak buat pun.. Memang dah kembong pun pp tu kan?? Ekekeke... Dan Aton lagi lah buat muka poyo ala gatai2... Hahahaha... Wei... Macam tak dak baju len ja nak pakai... Aku kena paksa ni suruh pakai baju kale purple... Mana ada baju kale purple yang lebih elok dari baju ni... Hantam sajalah...




Ok2... Kami dah sampai.... Parking lot disediakan... Tapi berlaku sedikit insiden time ni... Mujur keta yang undur tak boh keta aku... Aku kan malas nak pakai hon... Tapi sebab sempat guna.. So, keta aku masih berada dalam keadaan selamat.... Nasib baik.... Mana tak nya... Aku follow belakang dia... Dia ke depan.. Pastu terus undur dengan lajunya... Alahai.... Tak tengok belakang dah... Erk... Ngeri gak time tu...




Ok... Sesi makan2 sudah tiba.... Aku bukan bertindak sebagai jurufoto majlis... Aku cuma syok sendiri ja... Gambar2 yang aku suka snap saja... But... i feel that... penguasaan aku dalam penggunaan DSLR dari hari ke hari semakin maju.. Walaupun... bukan semua pic menjadi... Nak mengguna mode MANUAL dalam semua pic... Aku rasa payah dan gagap jugak... Kena tukar2 selalu.... Hehehe... Tapi aku tau aku sangat kuat semangat....





Hehehe.... Sempat lah ada sekeping dua gambar... Yang lain2... Gambar orang ja... Tu lah.. Bila pakai camera besar.. sapa pun tak leh snap gambar ikut yang kita tengok dan kita rasa cantik.. DOk tengah2.. atau kedudukan gambarnya ok... Ada jugaklah yang pandai... Ikut citarasa aku... Tapi selalunya agak mengecewakan... Kalau ada pun... Kena gak crop picture tu... Tapi bila dah mula pegang camera besaq... Camera kecik macam tak comel lagi berada dalam tangan aku... Cewah... Ayat riak... Aton pun... Tak rasa macam nak bawak camera dah bila aku ada... Uuiiiissshhhh... Sangat tak aci kan??? Siap bagi alasan lagi.. Kamera dia tak charging... Battery kong....



Haa... Time nak balik dah.... Jumpe lak ngan MB Perlis.... Aton tegur2 lah... Aku?? Tukang snap gambaq lah... As usual lah.... Camera dahlah heret ngan speedlight lak tu... Tu yang cameraman dok pandang2 ja tu.. Sebab camera aku besaq dari depa... Wakakakakaka.... Perasan lagi... CH tq naaa.....




Ni lak.... Hantaran... Bilik... Bilik dia memang lain dari yang lain laa... Ala2 hutan pun ada... Pastu ala2 krismas pun ada... Apa2 pun sangat lain dari yang lain.. Cuma kalau pasang aircond lagi best kot.... Ni rasanya bilik tu tak de aircond... Panas sikit laaa... Tapi memang sangat cantik... Cuma untuk jurufoto agak payah nak shoot... Aku dok fikir2 macam mana sepa nak ambik gambar... Pastu masa geng2 tu masuk pun... Depa pun dok fikir macam mana nak setting lighting... Sebab bilik sempit sama.... Payah sikit laa.... Nak tembak lighting kat mana pun tak tau... Heheh.. Biarlah.. Keje depa kan????








Ok2.... Dah nak balik dah.... Mak pun dah jalan laju ke depan dah... Boring tengok anak2 dia dok pulun snap gambar rata... Hahahah..... Kami mai naik mr.Gen2 aku ja la.... Tak cuci sebulan dah ni... Tapi still kilat lagi la... Hahahahah... Ok2... lepas ni kami zooommmm ke Padang Besaq lakkkk.....


No comments: