“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 24 July 2012

FRASER HILL ~ Part 01 ~ TRIP & ACCOMODATION...

FRASER HILL... Yuhuuu... Pada 19 Julai 2012 baru-baru ni... Dapat dan tertunai jugak keinginan saya untuk sampai ke puncak FRASER ni... Sebelum ke situ, saya adalah google blog2 yang menceritakan tentang tempat dan cara nak ke sana... Macam2 yang saya dapat... Ada yang kata sejuk dari Cameron... Ada yang cakap tak de apa sangat tapi sangat elok untuk nak relax2... Dan paling saya tak bopa sedap nak dengar ada jugak yang cakap... Muntah bila kena mengharungi jalan yang bengkang bengkok macam ular kena palu tu... Hihihi... Ape2 pun... Nak rasa sendiri bagaimana best atau sebaliknya berada di sana.... Percutian yang tak bopa dirancang sangat... Selama 1 malam stay kat situ..... Dan pic kat bawah ni... Masa stop sekejap tepi tasik lepas ikut Jalan Kuala Kubu... Sebab cantik... So, kita PEACE dulu k!!!....

Jalan pada mulanya macam ok2 ja.. Perasaan saya mualanya.. Terasa tak lah jalan teruk macam ikut arah TAPAH untuk ke CAMERON HIGHLANDS... Hahaha... Rupanya tersasar sama sekali... Adeh... Dan... Dengan perasaan rendah hati... Serendah-rendahnya... Saya ingin membuat pengumuman... Yang saya telah berjaya mengeluarkan isi makanan dalam perut sesampainya di puncak... Hahahahaha... Ya, muntah 3x occay!!!!





































































































































































































Ok.... Pasal resort kat sini... Majoritinya murah... Harga lebih kurang jelah... Asalnya booking kat PINE RESORT... Tapi sebab saya keletihan muntah selambak tu... Terpandang PUNCAK INN yang sebelum ni ada gak saya google... Tapi tak tunjuk pic sangat pun... Sampai je depan menara jam tu... Nampak resort tu betul2 depan Puncak Inn... Survey dan alhamdulillah, masih ada kekosongan bilik lagi... Mungkin time tu adalah hari keje... So, bukan ujung minggu... Dapatlah stay kat situ dengan harga serendah RM100/room... Bilik kecik dan comel jer tapi sangat selesa... As usual... no aircond... Cuma ada kipas jer... Tapi kipas pun terpaksa pasang paling low sebab sejuk gedi..... Sampai pulak elok masuk je kat resort tu, hujan turun dengan lebat sekali.... Huuuuuuu.... sejuknya... dan zzzzzzzz... Oh... Keesokannya baru sempat survey PINE RESORT tu sebab malam tu try gak nak tengok resort yang mula2 booking tu tapi macam ngeri je nak ke situ.. Laluan sangat gelap... Dan saya merasakan pilihan saya untuk stay kat Puncak Inn tu adalah sangat bijak dan tepat sekali.... Hikhikhik...

Mungkin ada yang belum tau... Sebelum ni... Jalan nak ke sana adalah menggunakan 1 hala je... maksudnya ada timing dia laa... Sebab dibuka untuk jalan pergi dan balik terpaksa menunggu time2 yang dibuka ikut yang depa decide... Dulu hanya satu jalan sempit tu ja yang depa guna.. Meaning jalan sempit tu tak leh nak selisih la kan... Tapi sekarang tidak lagi... Dah ada dua jalan dah... So, tak perlu risau tentang jalan nak pergi dan balik tu... Dua jalan yang berlainan... Meaning tak kan ada pertembungan laaa... Ishhh nak cite pun tak pandai sangat... Pi sendiri laaa... 

Ohh.. Ada pic SUBWAY ya kat atas tu... Tu bekalan yang dibawak dari KL.. Perjalanan saya mengambil masa selama 3 jam macam tu laa... Penah gak baca dalam blog orang yang dia orang ambik masa 2 jam ja... Tapi... masa yang saya check adalah 3 jam macam tu... Sebab.. Saya kan tak tahan jalan2 macam tu... So, drive slow2... Tapi tetap MUNTAH... Ekekekekekeke.....

Ok... Part 01 dah settle cite... Bersambung ke part seterusnya lak lepas ni... Ngeeeeeee... ADIOS!!!

No comments: