“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 29 May 2012

Dalam SATU Entry...

Jom try... Orang kampong kan??
















Sejak kebelakangan ni... MOOD nak mengupdate BLOG sangat tak berkemampuan... Meaning tak mampu tu adalah dari sudut MALAS... Kalau nak dikira masa yang ada tu... Ada sangat... Sebab, balik kat umah jer... Mata adakalanya paling lewat dapat bertahan sehingga jam tak sampai kol 12... Tak sama macam dulu2... Mungkin jugak disebabkan oleh TEKANAN HATI yang kian tak tenang.... Nak tido tingat DIA... Bangun pagi tingat DIA... Mengalahkan si CINTAHATI... Adeh.... Siang malam terbayang muka DIA... Sampai kan... Nak pegi kelas pun dah tak de mood lagi... Nak melangkah pergi pun, dok berdolak dalih lagi... Nyatanya... Saya sangat KECIWA!!!... Huhuhuhuhu.....

Ayaq sejuk yang ada ais tak dak...

Lupa letak sos lak dah... Huhuhu
















Entry makan-makan ni adalah kat SUBWAY, Sec 7 Shah Alam... Menu bekfast saya hari Sabtu yang lalu (26 May 2012 ~ 6 tahun pemergian arwah AYAH saya).... Kat umah bz buat kenduri kecik untuk dihantar kat jiran2.. Dan saya berada di daerah lain demi tuntutan pelajaran dan pengajian saya... Sungguh tragis..... Saya masukkan gambar2 dalam ni... Tapi sebenarnya niat utama saya ialah untuk story tentang kesedihan dan keSTRESSan saya menjalani life sebagai student PhD... Yang mungkin saya tak citekan sebelum ni dalam ruangan ni..... Acteli, saya sedang membina kekuatan yang jatuh... jatuh... jatuh.... Bila nak bangun ni agaknya??? Haaaa?????


Terlupa nak boh sos/mayonis...
















Mulanya... Memang saya sudah tawar hati untuk ke Shah Alam kali ni... Sebabnya... Kehadiran saya terasa seperti tidak memberi manfaat pun... Bila saya asyik terkena je ngan SV saya... Dan bila saya explain tentang masa saya yang diperuntukkan di kelas... Then terkena jugak... Hati saya terus jatuh macam nangka busuk... Rasa nak menangis... Tak siapa tau... Rasa nak storykan pada insan2 yang saya rasa rapat dengan saya... Tak kan ada sesiapa yang memahami... Sebab situasi belajar di peringkat ini... Tak boleh sesiapa cuba selami kecuali orang yang melaluinya..... Apatah lagi... hidup saya yang terkejar2 mencari income lebih dan di samping handle masalah or tugasan saya di pejabat... Sometimes rasa macam sangat-sangat 'give-up' dan sometimes rasa macam sangat-sangat ketinggalan dari semua aspek.... Kasian pada diri sendiri sebenarnya... Sangat-sangat kasian.... Huhuhuhu....


Beg terbukak ja!! Ishh...
















Nak story dan spend ngan sapa? Bila bercerita dengan sorang TWIN saya yang baru ja bergelar 'DR'... Terasa seperti hendak menangis.... Saya cakap dan suarakan padanya... Semakin saya giat mencari ILMU dunia ni... Semakin terasa betapa BODOHnya diri ni... Semua orang rasa seperti yang saya rasa tak? Kadang2 bila saya direfer oleh kawan2... Saya nak menyuarakan pendapat pun rasa bersalah... Sebab terasa kepandaian diri tiada... TWIN saya cakap... Kadang-kadang PhD ni pun adalah berdasarkan nasib jugak.... Kalau plan nak buat 3 tahun... Dan mungkin akan berlanjutan sedikit... Saya nak kan title 'DR' di hadapan nama saya... Sebab saya dah melangkah... Pastinya saya dah tak boleh berpatah balik lagi.... Cuma.. Masalah saya sekarang... Saya kurang ada KEKUATAN..... Huhuhuhu... Tolong....

Si COMEL beraksi... :P


Benda ni kena ada untuk DRP nanti
















Tempoh hari.. Masa kat Fakulti... Terjumpe dengan my JUNIOR... Yang hanya saya kenali dari FB saja... Baru 1st time jumpe ni... Penah jugak berbincang mengenai Master... Sebab kebetulan dia mengambil Master sama ngan saya ambik dulu... Then dia cakap.... "Kak Murni... Saya siap tampal result Kak Murni sebagai IDOLA saya"... Hahahaha... Nak rebah pun ada... Mungkin dia tak tau... Yang semangat saya tak sekuat Master dulu... Saya dah jauh terpisah dari kekuatan dulu yang saya ada... Memang... Terasa sekarang ni... Sangat-sangat LONELY... LONELY JOURNEY... Tolong saya... Macam mana nak kuatkan semangat semula??? Huhuhuhuhuhu...

1 comment:

Anonymous said...

Murnie..
You can do it! Just believe in urself! Go! Go! Go!
-Kak Yan-