“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Saturday 6 November 2010

Umpama Sebutir PERMATA...

.
Time2 air tak de... Baru terasa begitu berharganya air... Tapi... Rasa amat lega... Sekalipun... Berulang berpuluh-puluh kali mengangkut tadahan air bersih... Dapat jugak mendobi... Menjemur baju... dan sebagainya... Lebih baik dari tunggu keliling lori yang bawak air.... Berebut-rebut meminta air.. Yang belum pasti ada rezeki untuk kita.... Paling rasa berbangga pada diri sendiri... Bila kerja-kerja seumpama ini dilakukan sendiri... Dapat buat orang lain mandi... Bersihkan pakaian orang lain selain pakaian sendiri... Masak air... Masak... Dan Sebagainya... Amat terasa cuti kali ini penuh makna... Dan tetiba rasa... Lebih seronok tinggal di rumah dari berpakaian cantik.. berada dalam aircond... Tetapi kepala berserabut dengan hal-hal berkaitan dengan dokumen, fail dan macam2 perkara yang perlu dirancang... Tapi.. apa nak buat... Untuk hidup kena keje... Kalau tak keje... Mana nak dapat sesuap nasi... Kan??? :)

No comments: