“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 17 November 2010

Di Pagi AIDIL ADHA Yang Pertama...

.
Lepas solat aidil adha... lepas sesi bersalaman kat umah... Kami ke pusara arwah ayah... Yang terletak di tanah perkuburan DERGA.... Kali ni... naik keta Aton jer... Sebab keta aku kalau nak masukkan 5 orang yang semua sedap2 badan ni agak payah sikit... Senak Mr. Gen2 aku... Hehehehe.... Dan... as usual... Kami menjalani rutin seharian dan satu kemestian...
.
.
Lepas selesai bacaan YASSIN untuk disedekahkan untuk arwah ayah... Biasanya... wakil sorang untuk mengimamkan bacaan doa lepas selesai bacaan surah YASSIN... So, kalau selalu Eimien.. but this time beralih kepada Ikhmal pulak... Dan time ni... panas terik..... Dan orang lak taklah seramai time raya puasa... Kalau raya puasa macam pesta... Kawasan tanah perkuburan ni memang ramai sekali.... Kadang2... Nak parking keta pun kena parking kat luar kawasan masjid... Dan silap2.. Siap kena parking kat seberang jalan lagi...
.


Aton dan Mak
.
Adik aku yang ABANG... Eimien
.
.
Naper ntah... Tak berkesempatan snap pic ramai2 di hari raya kali ni... Semua kelam kabut nak kuar umah tadi... Mana dengan kalut nak sidai baju... Umah aku memang macam tu... Tak kira hari raya ke apa ke.. baju mesti nak jugak basuh... Dan si tukang basuh ni.. Mulut mulalah berleter.. Sebab... Ikhmal ni.. Dah balik dekat seminggu dah pun... Baju masih ada lagi dalam beg tarik tak keluarkan untuk dibasuh... Pastu dalam dok geram2 berleter tu... Rasa macam... terpaksa diam lak.. Huh... Lama2 depa pun meluat kat aku apa... Hahahaha... Sorry arr... Sebab tak larat!!!
.




pusara arwah AYAH
.
Seterusnya... Kami ke Tanah Perkuburan Kg. Sg. Badak @ GURUN KEDAH... Menziarahi pusara tokwan a.k.a bapa kepada arwah ayah aku... dan adik lelaki tunggalnya yang aku panggil pakcik.... Dan... lepas tu.... Baru kami singgah kat kampung.... Untuk beraya dengan tok aku... Mak menakan... dan sepupu aku...
.

Pusara TOKWAN
.
Pusara PAKCIK
.
Hmmmm.... Tak ke mana pun.... Dan.. Masih sempat lagi nak wish... SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL ADHA buat semuaaaaa....

No comments: