“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 11 July 2010

Seperti KEHILANGAN...

Jumaat & Sabtu ~ Bercuti di rumah... Langsung tidak ke mana2... Jangankan kuar dari umah... Melepasi pintu pagar umah pun tidak sama sekali.... Dan sejak seminggu ni... Aku hanya terperap dalam kotak2... Kat ofis... seperti dalam kotak... Masuk keta... juga terasa dalam kotak.. Dan kat umah pun.. Still dalam kotak.... Minggu lepas... Macam2 yang ada kat ofis... Keje.. Kursus.. Mesyuarat... So, lunch time.. tidak ke mana2... Cuma kalau tak silap aku... Monday lepas... Kuar selesaikan urusan yuran pengajian aku yang paling mahal sem ni.. Mencecah RM2,600.... Huh... Terfikir kadang2.. berbaloi kah semua tu... Itu jugak belum termasuk duit minyak keta, tol, flight, taxi, bayaran umah tamu, buku, makan minum.. dan adakalanya shopping yang tak diduga.. Hahaha... Dah nak masuk final sem baru nak mengeluh? Sungguh tak baik perasaan ini....
.
Ya ALLAH... sejak kebelakangan ni... kadang2 diri terasa seperti ditampar2... Sakitnya masyaALLAH... Cepat rasa "down"... Kadang2 pula terasa memang hidup ni selalu sorang!! Tak de sapa2 pun!!.. Eh dari dulu aku macam ni kan?? Handle all things alone... Dan memang betul... Masalah aku bukan masalah orang lain!!.. Hahaha... (tersenyum menaip perkataan itu)....
.
Aku.... mengejar apa sebenarnya?? Ntah!!... Not sure!!!... Aku mula melangkah... Dan sampai tahap ini pun terus melangkah... Siang tadi... amat terasa terlalu bosan... Ditambah dengan cuaca yang amat panas.. Kepala berat... Tak larat... Dan setiap keputusan yang aku buat amatlah tidak mempunyai value... Aku perlu berubah kan?... But? Teruk sangat ke hidup aku?.. Bukan teruk... tetapi sometimes aku terasa KEHILANGAN... But terlalu sukar nak luahkan semua tu.....
.
Kalaulah dapat memutarkan waktu... Ingin aku lengkapkan diri ini dengan semua keceriaan... Nak capai cita2 lebih awal dari usia sekarang... Tapi? Mana bisa aku melangkah ke 5 tahun yang lepas?? Setelah aku dah jalani semua ni macam ni saja... Ya... memang cuba yang terbaik... Tapi hanya ini yang mampu aku pamerkan... Dan sometimes terasa diri ni amat bodoh... Macam tak tau apa yang sedang aku lalui.... Seolah2 tak pandai merancang masa depan aku... Arggghhhh aku ditimpa persoalan bodoh macam ni lagi.... Ggrrrrr (dalam hati nak marahkan diri sendiri)... Tapi apa gunanya???....
.
Sekarang... 24 jam amat tak cukup buat aku... Aku sudah bersedia menghitamkan bawah mata.. Aku sudah bersedia berjaga malam.... Hanya untuk beberapa bulan ini saja... Tapi tau tak macam mana yang aku rasa???.. Pada siapa yang aku leh mengadu????... Sebab mereka bukan di tempat aku... Dan mereka bukan pernah lagi SLALU ADA untuk aku.. Huh.. aku amat sedey ketika ini... Sampai gugur juga air mata akhirnya.. Setelah ianya mampu bertahan untuk beberapa hari ini.....
.
Murni.... TABAHkan hatimu... Mungkin ini adalah dugaan untuk mengecapi KEBAHAGIAAN... InsyaALLAH...... Aku bukanlah terlalu LEMAH untuk bergantung kepada orang lain... Aku juga mampu menjadi seperti mereka... InsyaALLAH..... Keep ur sweet smile dear..... =)

No comments: