“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 2 December 2015

Hello DECEMBER 2015

Bismillahirrahmanirrahim....
Lama menyepikan? Sekali sekala keluar tapi berita yang macam tak bopa sedap didengar jer kan? Alhamdulillah... Saya dah mula bekerja.... Bekerja dengan jadual dan tugasan yang agak kurang happening sikit sebelum bercuti panjang.... Mungkin lepas masuk semula bekerja ni, cuti sekolah dah bermula... So tugasan mengajar di sini pun tak lah jenuh macam bulan2 yang lepas.... 


Sehat? Alhamdulillah... Lebih sehat banyak berbanding last 2 weeks.... Kecederaan pun dah hilang rasa sakitnya cuma wajiblah tinggal parut kekal.... Lama bercuti... Bermula dari 12hb hingga 26hb Nov 2015... 29hb masuk keje tu pun after pi buat blood test... 

Sometimes... Kita feel down bila terpaksa menghadapi sesuatu yang kita tak sanggup hadapi... Tapi bila muhasabah diri... Saya bersyukur sangat2... Ada orang lain yang lebih teruk lagi dugaannya dari apa yang saya alami... Sekurang2nya Allah memberikan ruang untuk saya berehat di rumah... Tidur dengan secukupnya... Melupakan kesakitan yang lainnya sebelum menghadapi yang baru... Dan macam2 lagi laa... Gulp!!! Speechless..... Tak tau nak habaq....

Tapi setiap disiplin yang kita amalkan pasti adanya kesembuhan... Inshaa Allah.... Amin.... Amin... Alhamdulillah...... Ahad - Selasa bz settlekan urusan keje yang tertinggal... Hari ni... Agak slow sikit... Rindu pada ruangan ni... Tapi lappy VAIO asyik2 merajuk ja... Bosan pun ada!!! Grrr....... So, nak jugak update apa2 yang rasa nak update...


Dah hari ke 4 tapi bekas ambik darah masih kelihatan lebam... Kulit saya memang agak manja... Haha... Tingat dulu kena pukul... Lekat lebam kat lengan... Sapa pukoi? Adalah.... Orang laa tak kan lak jin kan? Kikikiki.... 

Xpelah... Yang penting saya dah kembali sehat... Kejap jer kan masa berlalu... Banyak dah kenangan2 manis, pahit, masam, kelat, tawar yang dah dibawa pergi walaupun masih berkesan di hati saya... Hidup ni perlukan perubahan... Biarkan bukan perubahan yang drastik... Tapi ianya tetap perlu diubah... Kerana mati itu adalah pasti dan kita tak kan kekal... Semuanya milik Allah... Bukan milik individu.... Terima kasih hati... Kerana terus2an menjadi kuat... Sehingga ke saat ini... :)

Jumpe lagi nanti... Nak settlekan keje2 ofis... Nak bercuti lagi minggu depan sebelum berkursus hujung tahun pulak... So, kena tinggalkan keje2 kat staff dan clearkan apa2 yang patut sebelum bermulanya tahun baru... Yeay!!!

No comments: