“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 10 December 2014

HIDUP Kenalah BEST !!!

Sebelum nak create entry ni... Saya tercari2 1 folder lagi dalam koleksi gambar2 saya... Maklumlah... Lately ni snap gambar pun just guna camera hp ja... Malas nak mengusung camera gedabak.... Camera compact lak... Jadi penghias meja make up kat umah laa plak... Pagi tadi baru terperasan.... Hikhikhik..... Tapi di suatu saat, saya rindukan aktiviti dengan camera gedabak saya... Sangat bermakna untuk menggendongnya kembali....

Folder majlis birthday ZARA BATRISYA yang saya cari... Cari dalam lappy tak de... Dalam external hard disk pun tak de jugak... Adei... Lama dah tapi tak terletak dalam entry... Mungkin kena cari2 kat lappy yang ada kat umah lak.... Atau 1 lagi lappy kat ofis... Amboi... Banyaknya!!!

Mulai minggu2 ni... Saya kena kuat... Kena panjangkan masa mentelaah saya.. At least 4 jam sehari... Kalau tak guna perkataan "at least" pun... Paling maksima 4 jam... Time running too fast.... 

Godek punya godek... Dapatlah gambaq ni... Ni pun masa kursus yang unit saya anjurkan di unit kecil kesayangan kami.... Kikiki.... Terserlah ketembaman.... Yeay... Alhamdulillah... Saya dah pulih dari kaki yang sakit.... Tapi sekarang ni... Mudah balik mengundang sakit kepala ni... Sebab over stress kot... Ehh Ehhh... Stress tu kita yang buat... Kita yang create... Memang laaa... Kalau well planned... Takkan lah nak stress kan?

Teringat cite #petangsemalam.... Time borak2 ngan my BFF... Dia kata... Kalau aku kat tempat hang... Aku tak terima dah... Lepas apa yang dia buat kat hang... Sukalah dia kalau hang terima... Nanti2 dia buat hang benda yang sama... Dan.. Pagi ni dapat message from wasap... Murni... cepat pulun... Hang buktikan hang leh berjaya... Buleh bangga dengan diri hang.... Dan message tu membuat saya tersenyum... Meskipun... Belajar untuk PhD bukanlah sesuatu yang mudah... Dan saya masih2 terbayang senyuman dan tangisan saya dalam meraih scroll untuk yang terakhir dalam jubah 3 line dan bertopi bulat!! Mungkin ini angan2.. Tapi, kalau difikirkan mana nak datangnya kejayaan tanpa angan2.... Kannn??? Anyway TQ friend... Walaupun... Mungkin yang memberi galakan dan nasihat tidak duduk di situasi saya... Tapi... kalimah itu... Amat menyentuh hati di saat2 macam ni.... Rindu pada kata2 semangat yang sering saya terima suatu ketika dulu... Tapi, jangan pandang belakang lagi.... Larilaju sikit ke depan... Ramai lagi insan yang boleh berkongsi kejayaan dengan kita... Kannnn???

Hidup kenalah BEST!!!... Hidup kenalah STRUGGLE kalau nak kan sesuatu... Ini bukan pengajian biasa2... Ini luar biasa untuk insan seperti saya... 


No comments: