“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Thursday 23 August 2012

Masa KEJATUHAN Saya Satu Persatu...

Captured by me!! Simpang 4, Perlis ~ 21/08/2012

















Saya melewati ruangan lappy ni... Sambil tangan mengetuk-ngetuk papan keyboard ni... Memikirkan sesuatu yang perlu saya lakukan... Hal keje... Langsung tak terfikir... Hal STUDY? Sangat-sangat terfikir tapi tak tau bagaimana nak mulakan.... Teringat kembali satu hal yang saya tunggu-tunggu dan sebenarnya hampir lupa... MasyaALLAH... 50-50... Satu memberi kemenangan buat saya... Dan satu lagi, memberikan sedikit putus asa buat saya... Peliknya... Air mata tak terkeluar pun kali ni... Hati sedikit kecewa pastinya... Tapi, dalam diam jauh di sudut hati saya... Saya redha... Mungkin... Itulah keputusan yang setimpal dengan usaha saya selama ni.... Tangan saya laju menekan-nekan butang lappy ni... Melihat sesuatu yang perlu saya kejar sebelum duenya... MasyaALLAH... Kalau lewat sehari, saya dah tak berpeluang lagi untuk mengulangi perkara yang sama tahun ni... Dan di situ... Saya sangat bersyukur sebab ALLAH menggerakkan hati saya untuk melihat apa yang ada di sini sebelum terlambat waktunya..... 

Bercerita tentang TAHUN 2012 ni.... Hidup saya 50-50... Separuh cemerlang dan separuh lagi saya telah gagal atas kelalaian saya sendiri... Dan dari 50-50 tersebut... Jiwa saya menjadi KOSONG..... Saya tak efektif... Saya tidak gagah... Saya lembik.... Jiwa saya rapuh... Hati saya cepat tersentuh... Saya cepat menangis... Saya cepat terjatuh dan terus-terusan rebah.... Macam mana saya nak ubah? Sebab tulang-tulang semua telah rapuh dan tak mampu nak bertahan lagi....

Kadang-kadang.... Saya terfikir.... Saya mengejar banyak perkara dalam hidup saya... Sedangkan saya sebenarnya tak mampu untuk memenuhi kehendak hati saya dengan kemampuan fizikal saya lagi... Tapi saya dah mula melangkah... Menjadi sesuatu yang mustahil untuk saya berpatah balik.... Saya nak ceritakan pada siapa... Saya nak mengadu pada siapa.... Dan akhirnya saya terpaksa simpan sendiri dan luahkan secara kasar dalam ruangan usang ini..... 

Saya BUNTU.... Saya tak tau lagi mana nak cari ruang-ruang untuk saya lakukan demi kebaikan saya... Walaupun saya seringkali mencari kata-kata perangsang... Tapi sebenarnya secara diam-diam, ianya telah lama meninggalkan saya... Berdiri atas satu dasar yang sebenarnya turut rapuh seperti jiwa dan hati saya yang telah lama kosong.... Astaga.... 

Ok!!.. Saya sangat KECEWA.... Dengan diri sendiri.... Sekian....

No comments: