“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 18 December 2011

03 & 04 DISEMBER 2011 ~ Macam2 STORY !!!

Dari hari ke hari.... Saya sangat bz.... Saya menghitung ercaturan masa saya... Dari hari ke hari.... Cuba untuk menjadi yang terbaik... Menjaga hati semua orang di sekeliling saya.... Melakukan dan membuat sesuatu yang terbaik untuk orang-orang yang saya sayang..... Mengenepikan apa yang saya inginkan.. Menolak sementah2nya minat dan hobi saya... Hanya kerana ingin menjaga hati insan di sekeliling saya..... Dan saya rasa... Tidak salah..... Walaupun kadang2 air mata ini terurai tanpa saya sedari... Namun, inilah dinamakan kehidupan... Dan hidup mestilah saya teruskan...... Ops... EMOSI seketika...... :)


Ramainya manusia di sini... Dan saya manusia yang tidak dilahirkan untuk meminati POLITIK..... Ini bukan tugasan saya.... Hanya terjerumus ke sini sebab mengikut adik.... Dunia saya dan dia sangat berbeza... Tapi saya COOL... Leh je join mana2... dan sape2....



5 night saya stay di sini.... Tido free, makan minum ada yang free... Sebab orang belanja.... Ada yang bayar sendiri jugak... Shopping ada yang orang sponsor.... Ada yang duit sendiri jugak.... Keluar2 jalan2.. Ada dengan kawan2.. Ada jugak sorang2.... Ikut kaki saya... Ikut hati saya.... Lama sungguh tak jadi macam tu.... Dan sempat mengisi masa saya... Melupakan sejenak hal2 yang menghimpit hati saya.....



Gambar atas.... Anak kawan saya... Baby BOY.... Tumpang ambik berkat.... Saya suka sangat budak2.... Nampak macam saya tak layak kan?? Tapi kalau ada peluang... Saya nak ambik anak angkat... Sekurang2nya... Bila saya dah menghampiri hari2 tua saya nanti... Ada jugak yang dapat berbual dengan saya... Ada jugak yang menemani saya... Dan mungkin ada jugak tempat untuk saya luahkan rasa dan curahkan kasih sayang.... Ada sapa2 yang nak bagi saya anak tak?? Tapi, biar dulu saya habiskan pengajian PHD saya.... Dapat keje yang baik2.... Supaya saya dapat menjaga amanah yang diberikan sebaik mungkin.... Supaya saya tidak menganiaya orang lain... Kan????


Dan.... Di bawah adalah baby GIRL... Anak kawan baik saya... Kawan dari skolah rendah lagi.... NOOR MAIZUNIE... Yang sempat saya ziarah masa saya kat KL hari tu... Walaupun dalam keadaan kelam kabut... Sampai jugak kami ke sana... Dengan bantuan PAPAGO di tab saya... Alhamdulillah... Dah 3 orang anak dia... Dua lelaki dan sorang perempuan.... Hehehe... Ohhh... Tak terkejar dah saya.... Dah terlalu jauh dah..... So, tumpang heppy ngan anak kawan2 ja lah....

04 Disember 2011 ~ Saya dan Aton akan berangkat balik ke Alor Setar.... Dalam perjanjian sayalah drivernya... Hehehe... No hal... Saya suka drive pun kalau tau jalan.... Kalau tak tau tu yang masalah sikit tu..... After cx-out, kami sempat shopping handbag kat mak dulu.... Pastu lunch kat sini...... Kat The Mall....



Siap lunch, singgah umah Maklong kat Setapak.... Kebetulan, Maklong baru balik dari Mekah... Dan sinngah sekejap.... Maklong adalah bekas isteri kepada Paklong (abang kandung arwah ayah saya)... Tali kekeluargaan kami masih wujud... Family saya KONTRA... Dengan semua pihak kami rapat.... Walaupun saya dan adik2 kurang mendapat perhatian dari family ayah dulunya... Tapi alhamdulillah... Bila dah besar2 ni.... Semua dah ok2.... Sebelah saya... Wife abang sepupu saya.... dan yang bertudung putih tu... Sepupu saya.....



Hari tu... Kol 5 jugaklah kami beransur nak balik ke Kedah dah.... Separuh jalan hujan lebat... Kelemahan saya.... Drive dalam keadaan ujan lebat.... Mata dah tak ok dah sekarang... Heheheh.... Tapi alhamdulillah, selamat sampai..... Sebelum tu, melintasi JURU, sempat Aton bawak kami makan2 kat satu restoran ni... Jauhhhhhh.... Tapi kenyang........ Hehehehehe......






No comments: