“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 8 June 2011

LALANG..... Tiada KETETAPAN Hati.....

Bila ditanya soalan2 yang sama... Saya menjawab.... "DAK".... Untuk kali ni.. Saya hanya mampu tersenyum.. Membiarkan soalan itu terjawab sendiri... Kalau itulah yang lebih baik.. Moga2 insan2 yang bertanyakan pada saya memahaminya sendiri.... Saya dah lama duduk di tempat yang baik2... Dipandang baik2.. Mungkin sudah tiba masa yang menyebabkan saya sedikit ke bawah... Saya redha.. Sekalipun hati saya macam disiat2... Mungkin saya tahu... Kesan daripada kesakitan yang sedang saya alami sekarang ni suatu masa nanti akan menguatkan lagi kudrat saya untuk terus berjuang... Berjuang dan seterusnya membuka mata insan2 itu... Saya ingin mengecapi ketenangan... Ketenangan tanpa bayangan silam.. Ketenangan dengan ditemani bunga2 yang saya hiasi sendiri di taman saya..... Cantik kan ayat ni??? Macam pelajar jurusan sastera... Ngeeeee.... Cita2 saya tinggi... Terlalu tinggi... Boleh atau tidak untuk mencapainya... Sebenarnya adalah berpunca dari kegigihan saya untuk mengejarnya... Peringatan untuk diri sendiri dan kawan2 yang menatap ruangan ini... Tidak perlu membangga dengan apa yang ada pada kita sekarang... Kerana ianya tidak kekal... Kalau kita sedang duduk di atas... Cuba kenangkan asal usul kita dulu... Mana tempat kita berpijak... Siapa yang ada di saat2 kita sedang berada dalam keadaan yang menyedihkan... Siapa kawan.. dan siapa lawan... Tak perlu memburuk2 tentang diri orang lain... Kerana... Semua tu datang dariNYA.... Kalau kita rasa kita hebat.. Pasti ada yang lebih HEBAT dari kita... Kalau rasa diri kita sangat BIJAK... Masih ada insan lain yang jauh lebih bijak dari kita... Kalau rasa nasib kita selalu baik.. Sila bersiap sedia untuk menerima ketidakbaikan yang tersedia pada kita sebagai ujian dariNYA..... Saya ingin terus tersenyum... Sebab saya sudah dapat membuat kesimpulan.... Mana yang baik dan mana yang buruk.... Bila kita diperlukan.. Kita pasti disanjung... Bila khidmat kita tak diperlukan... Kita terpaksa menerima cemuhan... Dan semuanya pasti salah di mata mereka.... Mungkin orang2 itu belum sedar... Masa2 yang akan tiba dan sedikit penyesalan pasti bertandang tatkala kita sedang diuji nanti... Dan untuk diri saya sendiri... Saya tahu... Saya juga ada kelemahan... Tapi saya bukan seperti LALANG... Yang ke kanan dan ke kiri mengikut tiupan angin... Saya sebenarnya... seorang insan yang sangat kental dari segi lahiriahnya... Saya pasti dapat mengharungi semuanya dengan lebih baik jika diberi peluang..... Saya nak bercutiiiii... Saya nak selalu2 HEPI.................................................... Jom minum!!!!.... Ngeeeeeeeeee.......

Gambar sekadar hiasan..... :P

No comments: