“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 12 June 2011

DURIAN Balik Pulau, Penang....

Opss... Ini bukan DUTA DURIAN... Kurang sesuai... Kalau yang baju kuning tu.. Haaa.. sangat sesuai... Kalau kat Penang ni... Memang famous ngan DURIAN BALIK PULAU kan?? So, di kesempatan kami ke sini... Saya sempat jugak singgah menjamah doyan kat sini... Sangat sedap.... Walaupun saya bukanlah terlalu gilakan durian.. Tapi tetap enjoy... Kami habiskan RM75 untuk menikmati durian2 kat sini.. Mak ngan Aton memang suka sangat.....




Pelbagai harga kat sini... Ada yang sekilo RM5, sekilo RM10 dan sekilo RM15... So, try kesemuanya... Yummy... Lazat.... Air dibekalkan cuma kalau diminta jer... Tisu pun disediakan.... Hehehe... Kalau depa tak bagi air pun... Dalam keta pun penuh... Menjadi kelaziman saya.. Kalau ke mana2 mesti spare air... Koaaaattt minum air.... Ngeeee....







Kat bawah ni... Durian paling mahai kat sini.. Sekilo RM15 rasanya... Tak tanya lak ada dak yang lagi mahai dari harga tu..... Sebijik ja dalam RM30... Try jugak... Dan hasilnya sangat memuaskan... Kalau lah teringin sangat nak makan... Better ambik yang ni.. Sebab seulas pun... Dan puas.... Kalau memang jenis gilakan durian.. Kena sebijik dua baru ok kot... Hehehehe.....



Aton cakap... Ni adalah petua... Kalau lepas makan durian... Gosok2 tangan dengan bijik durian dulu... Baru tak berbau... Tapi sabun kena jugaklah kan... Kalau tak.. Sure bising tuan keta tu... Hehehe.... Lagi satu petua... Minum air dalam pangsa durian untuk elakkan panas badan... Yang tu tak praktik pun sebab... Tak panas kot... Maklumlah... Malam kan tido ditemani deruan ombak berdepan dengan pantai.... Hehehehe....



Air dari bukit..... Sangat sejuk... Masa time cuci tangan ni... Dalam hati terfikir ja... Kalau mandi guna air ni.. Sure puas... Hehehe... Sebab.. Saya tak suka sangat mandi guna air panas... Kecuali sejuk tak tahan dah.. Tapi tak tahan lak bila tido dalam ekon.... Macam2 kan?? Dan kat bawah ni... Gambar Aton sedang berlakon makan manggis lak... Eleh... Beli tak mau... Tau makan ja.... Tapi time tu... Dah rasa nak tersandaq dah kenyang makan durian.... :P






No comments: