“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 5 June 2011

Kenduri KAWEN Umah AZIRA....



4 JUNE 2011 ~ Hari ni memang banyak kenduri... Just imagine... Perjalanan saya dari umah ke kawasan umah my BFF ni mengambil masa yang agak lama... Lama sebab jalan sesak atau sebab driver dia slow??? Ngeeee..... Jalan sangat sesak sebenarnya... Odw ke sini pun... Kiri kanan bahu jalan... Penuh dengan orang buat kenduri kendara... Perut yang sangat lapar time tu.. Rasa macam kena isi dan berhenti ja kat mana2 umah kenduri di sepanjang jalan... Supaya dapat segera isi perut... :P



Mai sini @ Kg. Titi Hj Deris, Jalan Langgar... Time makan tengah hari lah.... Tu pun kuar umah dah lambat dah.. Lepas zohor... Mana nak tunggu Aton bersiap lagi.... Lambat jugak lah jadinya.... Tapi kalau tak pi pun... Tak leh lah... Ni umah kawan baik saya... Sangat2 baik since tahun 1996/97... Masa skolah ASMA.... Boleh dikatakan ke mana2 pun berkepit lah... Study sama2 lepas balik skolah... Seminggu sekali impun duit makan KFC... Dengan berpakaian skolah... Kalau time rajin... Sorang buat nasi lemak... Sorang lagi sediakan sambal, telur dan ikan bilis... Kalau tak rajin dan tak bopa ada duit... Just beli goreng pisang dan bawak bekal air oren dari umah... Tempat kami lepak study kat mana tau dak?? Alaaa... Kat Taman belakang hospital lama sebelah dengan kompleks belia tu... Setiap hari ada kat situ... Rajin kan???? Mana leh lupa cite lama.... Tapi kami terpisah lepas masing2 bawak haluan sendiri... Azira masuk UUM... Dan saya pulak UiTM Shah Alam... Balik lepas habis degree... Time kami sama2 cari keje... Jumpe lagi..... Dan... Terpisah balik lepas dia kawen... Dan sekarang dah nak masuk 3 orang dah.... Ngeeeeeee.......



Ke sini dengan mak... Aton... Eimien... Eimien ni lak kena paksa dia... Belajaq tengok bekas hantaran kawen... Persiapan kawen etc... Tak kan nak kawen tahun depan tak prepare kan?? Saya risau kot2... dua orang kakak dia yang terOVER dari orang yang nak kawen... Almaklumlah... mulut kami ni banyak komplen... Buat semua nak elok.... Ngeee.... Penyaket...... Mula2 before mai sini... Janji Aton nak drive... Tapi jadi len lak... Tuan keta kena bawak sendiri.... Hahahaha... Ok lagi Mr. Gen2 ni... Kuat lagi nak bawak muatan berat kami sefamly ni.... Cuma kalau ada bumper... kena slow2 lah kan... Maklumlah.. Muatan BERATTTT.... Kekekekeke... Eh... Ingat senang ka nak bawak keta selisih2 ni... Tapi rasanya jalan ni dah besar dari dulu.... Dah boleh selisih2 keta dah...



Inilah sahabat saya... AZIRA... Dulu selalu dia lepak2 kat umah... Makan... Minum... dan ke mana2 saja kami selalu bersama2... Actually, ni majlis kawen adik dia yang bongsu sekali.... Terharu gak... Bila mak dia jumpa saya... Terus peluk saya... Cium pp saya kiri dan kanan... Tetiba jer terasa... Ada jugak insan2 yang sayangkan saya.... Yang menghargai diri saya... Ya lah... Saya kawan lama dengan anaknya... Walaupun kenal di usia sekolah menengah... Tapi pertalian masih macam dulu.... Alhamdulillah......



Memang sangat lapar..... Sedap lak tu... Kalau dulu saya mana pandai makan daging ngan batang pisang... Tapi la ni dah terer oooo.... Jantung pisang pun dah pandai makan.. Ajaib tak??? Hahahahaha.... Pastu kat sini... Ada masakan ayam percik... Nyum2... Time ni lapar tahap 10 dah... So, telan ngan lahapnya.......



Mula2 sampai kan... Terpegun tengok sup sekawah dengan ubi kentang ni... Terus snap pic ni... Tapi kan... Bila tersedar balik... Nape saya tak jamah pun sup ni?? Ahhhh.. Ruginya.... :P Tu lah.... Dok tengok gulai batang pisang... Len2 semua lupa dah..... Hehehehehehe..... Menarik kan????

No comments: