“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 29 March 2011

SENDIRI....

Gambar sekadar hiasan... Tak dak gambar nak letak... Adik jangan marah tau... Hehehehe...

Sangat2 payah nak lelapkan mata malam ni... Kepala pusing2 fikir macam2... Terutamanya hal dulu2... Hal berkaitan dengan diri... Suka.. Duka... Semua ada... Tapi.. dok tingat pasai gambar arwah ayah... 2 keping yang Pakcik Shed bagi suruh scan... Dok pikiaq kat mana lah aku letak... Hari kenduri Eimien tu depa bagi kat aku... Kalut macam2... Letak jer bawah thesis aku dalam bilik ni.... Ni cari pelan2... jumpe balik.... Dok perati gambar2 tu... Betapa kelamnya gambar dulu2 kan??? Gelap... Tak leh nak edit macam orang2 la dok buat... Betapa canggihnya pemikiran manusia la ni kan?? Pandai mereka cipta macam2... Heheheheh.... Salute lah......


Ohhh... Teringat baju lak... Iron tak mau... Mengadap lappy ni tak palah pulak no... Aku bosanlah malam ni... Tadi lepas time maghrib... Pengsan dah.... Nak angkat mata pun tak larat dah.... Perut betis rasa stress semacam ja... Tu yang lena tak sangga tu... Sedaq2 kol 10 dah... Mangkit la pulak... Tingat nak makan laksam yang siang tadi beli kat Pak Hassan yang mai juai kat ofis tu.... Aton masak maggi dalam belanga dah untuk dia sorang... Aku nak perabih laksam tu pun... MasyaALLAH... becinta occay.... Pasai mulut dok nganga nak telan makanan tu tapi... Tekak tak leh terima... Beli sebungkuih RM2... sayang duit kalau tak makan..... Dok jaga makan pun... Badan dok menten tera tu ja... Hahah.... Diet ka?? Dak aih... Tak dak istilah diet dalam hidup aku ni... Orang semua kalau naik badan sikit.. posa tak mau2... Aku macam tak kisah ja... Hahahaha... Lapaq makan.. Kenyang berenti... Cuma usia2 la ni rasa macam tak leh nak makan lebih2 dah... Cukup nasi separuh.. Kalu penuh.. Aku rasa macam sengkak sangat... Mana tak sengkak... Minum air segelen... Muehehehehehe....


Lama kan tak celoteh panjang2 ni... Dalam kepala otak ni... Banyak sangat nak cite... Macam2 nak story... Tapi tak rajin.... Aku nak buat perkara yang aku suka... Tapi tak dak masa... Setiap kali kat ofis... Masa time2 tengah hari... dok plan sendiri2... Balik umah nak mengemas itu ini... Nak basuh itu ini... Tapi time balik umah... Tak buat pun... Bukan lupa... Tapi kan... Tak larat.. Penyakit M mai dah laaa... Tau ka M tu apa??? Paham kot no... M=MALAS laaaa... :P .... Tapi hari ni... balik keja tadi... rajin sikit laa.... Basuh tudung.... Baju tak basuh... Tudung ja... Pastu.. Sidai... Pastu lipat kain... pastu.... lap camera.... :).. Yang tu wajib lap setiap hari... Pastu lap lappy aku ni.... Bekas2 tangan dok menaip penuh tu yang lap tu... Rajin kan??? :)


Masa makan malam tu... Makan laksam kan.. Dok sembang ngan mak, Aton dan Eimien pasai lagu yang AIDA dok menyanyi siang tadi... Ingat2 lupa dah aku pun... Tapi macam lawak laa... Dalam umah ni... Semua cakap Aida tu sebut "ANAK AKU" je... (Marah mak pak dia weh)... Tapi tak pa lah... Menumpang kasih kan??? Dia dok mendendangkan lagu apa ntah... Siap ada perkataan atok nenek pesan... jangan keluar malam... Hahahaha... Lawak2... Dulu masa aku kecik2 tak dak pulak ayat tu dalam lagu2 tradisi kan??


Erm.... Mak aiii.... Jam kat lappy dah 237 am... Jenuh.... Mata tak ngantuk ni.... Hari ni... sepanjang hari dok cakap dan pikiaq pasai KONVO ja ni.. Teruja sungguh aku nak celebrate KONVO ni... Walaupun.. apa2 persiapan tak siap lagi pun..... Semua kawan2 pakat dok sembang baju baru, tudung baru, kasut baru, henbeg baru, jam baru... Aku baju baru gak... Tudung tak beli lagi.. Kena tunggu siap baru beli... Kasut... pakai kasut BATA ja kot... Henbeg... Beli kat PS Butik ja kot... Hehehehe... (Norlie... kalau hang baca... hang jangan gelak tau... Janji aku vouge... Lagipun... Tak kan nak heret handbeg time aku nak terima scroll dan salam ngan Sultan Mizan nanti).... Hahahahaha.... Tapi kan.... Aku tau... Bila dalam hall nanti... Time berkumandang lagu pembuka UiTM diHATIKU nanti.. Tobat.. air mata aku meleleh... Sama macam 10 tahun lepas time ambik degree dulu... Huhuhu... Kalau dulu aku terharu sebab aku dapat buktikan pada parents aku tentang degree yang aku dapat... Tapi kali ni... mesti lagi sedih + terharu + gembira... Mesti perasaan tu bercampur baur... Sebab... Aku dah dapat tunai janji kat diri sendiri... Mak.. Arwah Ayah... dan completekan janji kat my dear CH... Dan sedih sangat... Sebab arwah ayah tak dak untuk tengok kejayaan aku time ni.... Tak dapat kongsi dengan arwah ayah... (Wei... Ayaq mata meleleh dah ni....)... Dan tarikh KONVO aku nanti... Walaupun awal sehari... dari ulangtahun kelahiran aku... Rasa macam aku dapat hadiah paling bermakna dalam hidup aku... Aku dapat completekan MASTERs aku dengan result yang boleh membanggakan aku dengan pointer 3.64... Setelah 2 tahun bertungkus lumus... Mungkin tak cemerlang bagi orang lain... Tapi... Untuk penat lelah dan masa serta tenaga ++ wang ringgit yang aku dah berhabis... Rasanya... Tak ternilai.... Tak sabar nak tunggu time KONVO 12 Mei 2011... 13 Mei.. Hari jadi aku wei... Amin.... (stop sini dulu... Nak tidoq dah... Takut esok tak jaga nak pi keja... Panjang lak aku mengarang.... Nite.... @ 2.57 am...)

No comments: