“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 27 March 2011

@ MALACCA & Kg. MORTEN ~ 15 MARCH 2011...

Cite basi ker?? Daklah... Cuma tak sempat nak upload jer dalam blog ni... Termiss lak cite pasal ni... Sebab... Tak tau nak letak gambar mana satu... Banyak sangat yang diSNAP... Ekekekeke... And at last.... Sikit jer yang sempat masukkan untuk nak storykan hal percutian yang lepas.... But... Paling best sebab setelah plan hampir seminggu jugaklah.... Akhirnya... boleh jugak jumpe dengan my BFF since kat UiTM masa study degree dulu.... Jumpe ngan WAN JUNAIDA AZALIA atau senang aku panggil Jue je lah...
.
Aku janji ngan Jue nak jumpe kat depan MENARA TAMING SARI ni jer... Kat situ je yang pandai pi pun.. Tu pun dengan bantuan GPS... Kalau dak... Boleh ka aku sampai di sini sorang2?? Erkkkk... Tempat orang wei... Bukan aku ni terror sangat... Nak baca GPS pun kadang2 sesat jugak... Apa2 pun... Tq to my BELOVED coz pinjamkan keta... Kalau tak... Naik bas apa... Kekeke.... Teksi, jenuh siap duit... :P
.
Sementara dok tunggu Zairi hantaq Jue... Sempat jugak aku snap gambar kenderaan DUCKTOURS ni... Tak rasa pun macam nak naik sebab hari tu masa pi Singapore dah sempat naik dah jalan2 pusing Singapore town..... Best... Ya lah... tempat orang selalu rasa best kan?? Kalau tempat sendiri belum tentu nak naik kan???
.
Aku dan Jue janji nak jumpe kol 10 pagi... Lepas Jue sampai jer... Terus gegas ke Ayer Keroh... Pi Mydin Mall... Depa punya Mydin... Kalah Mydin Terengganu... Besar giler... Lepak2... Sembang ++ GOSSIP2... dan Minum2..... Macam2 citer.. Pakat lawan nak citer... Hahahaha.... Dan sebelum tu sempat tengok display keta MyVi ni kat luar... Aku berkenan kale dia.. Sama... Jue pun suka... Tapi ada tau orang tak suka.... :P..... Keta ni kalau untuk pompuan.. amat segaklah..... Kan aku suka keta yang banyak compartment.... Leh isi macam2.... Tapi my Mr.Gen2 pun segak dah....
.
Lepas kami puas lepak2 kat Mydin tu... Terus gerak ke KG MORTEN.... Penah dah lalu kot sini dulu.... Last year... Ambik gambaq bagai laa... Tapi tak tau kata sebenaqnya buleh masuk tengok kawasan umah area ni.... Then.. ajak Jue masuk... Tuan umahnya sangat ramah.. Siap jamu kami minum air dalam bekas special dia lagi... Hehehe... Bersih umah makcik ni... Rajin depa jaga... Teringat dulu zaman aku kecik2... Masa tadika kat Masjid Zahir... Kalau tak silap... Setiap hari Rabu kot... Leh main "RUMAH-RUMAH"... Istilah yang kami gunakan pada time tu... Kira main masak2 lah kan... Masuk dalam pondok kecik dan main.... Bila masuk dalam umah ni je... Rasa macam berada dalam umah tu dulu... Barang2 semua antik.... Cantik.....
.

Aku dan Jue... Dulu Jue kecik sangat dari aku.... La ni kami dah lebih kurang... Hehehehe... Jue... aku maintain jer ni.... Time ni... Sempat lagi minta tolong sorang abang yang bawak famly dia untuk tolong snap gambar kami.... Jue kan peramah sangat... So, aku tak de masalah untuk tu... Tapi kan.. Aku rasa... Sekarang ni pun aku dah semakin peramah... Leh jer cakap ngan orang walaupun tak kenai... Mungkin jugak sebab faktor usia kot.. Ekekekeke... Tak pa.. Bukan rugi pun kan???
.


Haaa... Time ni... Siap berenti keta tepi jalan lagi... Sebab nak snap gambar kat area pintu gerbang dalam kampung ni... Panas giler.... Nak bukak mata pun payah..... Jue tak nak ambik gambar... So, aku sorang jerlah.... So... kalau sapa2 yang rasa nak jenjalan Melaka ni kan.. dan tak tau nak pi mana2... mai je kat kawasan ni.... Macam2 ada.... Dan sapa yang kaki ambik gambar dan bergambar tu... leh singgah2 sini...
.

No comments: