“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 9 March 2011

EMCEE For DIASPORA.... @ 3rd Day...

Ni hari ke-3 @ 7 Mac 2011.... Best jugak kalau kena keje luar macam ni... Tapi tempat mau selesalah... Tak nak pening2 dengan assignment/tugasan keje yang nak kena siapkan... Cuma dewan ni terlalu sejuk untuk aku... Kena kuar masuk jalan2 sikit baru lega... But.. Service memang tip top laaa... Ni function Seminar Diaspora Arab Nusantara anjuran Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman, Muzium, Library dan Majlis Kebudayaan Negeri Kedah... Selama 2 hari berkampung kat Wisma ni... Dan sebelum bermula seminar ni.. Ada event dinner kat Holiday Villa Hotel.. Pesertanya... terdiri daripada kalangan syed2, syeikh2, sayyid2, sharifah2... dan sewaktu dengannya.. Ni bukan saja sluruh Mesia.. Tapi melibatkan Singapore, Indonesia jugak... Sapa yang minat tentang sejarah oklah....
.
Hahaha... Walaupun tak leh nak jadi pembentang or politician... or pendebat apa2 ka... Leh jugak menyebarkan suara aku dalam dewan besar ni... Ala2 korporat gitu... Hahahah... 3-4 kali dah kot rasanya masuk sini.. Cuma kali ni emcee gabungan dengan staff dari Muzium jugak... Kalau nak cover sorang untuk 3 hari... penat jugak.... So far.. semuanya berjalan dengan baik... Alhamdulillah....
. Dengan En. Rosli ni... Aku pangge Abg Li ja... Kalau ikutkan... kami ni adalah jugak bau2 bacang belah tok/tokwan arwah ayah... Sekampung kot mak abg li dengan tok/tokwan aku... Tapi sejarahnya tak ingat sangat lah... Oh yer... time ni... Dok refer ttg biodata panel2 yang kami dok cari bagi cukup ni... Selamba badak ja aku.. Hehe... Kalau benda ni berlaku 5-6 tahun yang lalu maybe panic kot... Tapi la ni... Leh cool la... Hahaha... Perasan kan?? Lorr... Biarlah... Aku yang nak perasan.... Dan pic ni... Ambik dari emcee Muzium... Badrisham... Pasai dia memang cekap bab2 ambik gambar pun.. Aku tak lah bawak camera sepanjang 3 hari function ni... Pasai... Mana nak larat bawak.. Ngan lappy lagi... Takut hilang jaaa.... Ngeee... Tapi dalam hati.. Menyesai gila pasai tak bawak!!!
.
Rasa macam segak plak aku dok galas bag ni... tq dear... :).... Nanti beli lagi tau... Hahaha... Melampau nampak... Dak lah... Rasanya bila start pakai handbag ni.. Dah jarang dok tukar handbag dah... Sebabnya... Bag yang besar dan agak tough ni... Memudahkan aku masukkan macam2 barang macam camera, speedlight, purse, hp, beg makeup (walaupun tak segak)... Heheheh...
.

Hehehe... Dok gelak ni bukan apa.... Time ni dok tulong Suhaidi... Pengarah Muzium untuk inform dia nak address kat sapa.... Not sure sapa yang snap pic ni... Sebab tuan cameranya dok sebelah aku tu.... :P Ape2 pun.. Tq... Gambar2 candid macam ni... Aku suka sebab tu menunjukkan moment time kita keje... Kan?? Dan TQ jugak sebab banyak memberi tunjuk ajar tentang camera ni... Nak belajar percuma bukan senang kan??
.


Ni masa lunch... Lauk udang... Aku makan banyak... sedap lak tu... So, ratah udang... sampai 8 ekor... Hehehehe... Yang kanan sekali kawan aku masa study degree kat UiTM, Shah Alam... Namanya Zainab... Kami sekelas pun... Yang dok kat tengah tu nama dia Iemah... Iemah ni.. staff Admin kat Library Johor sama tempat keje ngan Zainab..... Oklah... tu jer nak cite... Ada lagi entry tapi nanti2 ada masa.. masukkan lagi k...

No comments: