“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 30 June 2015

Ucapan MAAF Itu Masih Saya Tunggu !!!

Bismillahirrahmanirrahim!!
Mencari sesuatu tajuk entri untuk diletakkan di sini kadang2 senang... Dan kadang2 tak ketemu jugak!! 

Hari ni... Bukan saja hari ni... Seminggu yang lalu atau dua minggu yang lalu mungkin... Tersentuh dengan ayat nasihat dari seorang sahabat...

"Aku hanya pernah bercinta dengan dia... Aku rasa best bercinta... Sakitnya cinta... Rindunya pada orang yang dicinta... Dengan dia... And for that I'll always be thankful... Cukuplah kenangan tu aku bawa setiap hari... Kalau rindu, kenang ajalah... Kalau sakit, nangis ajalah... Kenangan tu jadi peneman... Mungkin sampai habis usia... Sapa tahu..."

Mungkin it look like no meaning... Tapi bait2 ayat ni menyentuh tangkai hati saya... Pada yang berkaitan... TERIMA KASIH... Tidak bermakna sakit itu pahit.... Dan untuk dianggap terlalu indah pun... Tentulah sangat mustahil... Yang melaluinya... Pasrah pada bibir.. Hatinya belum tentu... Apa yang ingin dikatakan di sini... Kalau Allah tak balas sekarang... Nanti2 pada orang lain... Yang dekat dan berkaitan tentu ada.... Bukan berdendam... Tapi cuba membuangnya cuma tak mampu... Sekalipun usia dah melewati setahun.........

Kadang2 macam lucunya hidup ni... Berjanji, tidak menepatinya, Menyayangi, tetapi menipu.... Mudah benar melafaskan sesuatu yang palsu... Malah mudah sangat untuk melarikan diri dari tanggungjawab tanpa ucapan MAAF... Manusia memang begitu... Orang yang memulakan selalunya tidak merasa apa2... Tetapi yang menjadi mangsa... Bukan sesuatu yang mudah untuk melupakan... Sekurang2nya, lafazkanlah perkataan MAAF... Supaya mati kita nanti, terlepas dari semua belenggu ni... Bukan membiarkan perginya kita didendami oleh insan2 yang pernah kita aniaya.....

Umur menginjak.... Hati pun berubah.... Tak pe.... Pergilah dengan tenang... Untuk MEMAAFKAN... Mungkin akan ambik masa... Lagi pun... Maaf pun tak pernah dipinta... Mungkin rasa diri hebat dan tidak merasa bersalah... 

Ambik half day... Sebab... Di pejabat pun... Macam terasa di tempat lain.... Moga Allah permudahkan segala2nya... Mudah2an... :)

No comments: