“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Friday 20 February 2015

CNY ~ Kisah Di Tahun 2015 :')

Dok depan tv... Mesin kain tengah berdendang... Tunggu masa siap dan boleh sidai... Errkk..... Cuti masuk hari ke 2... Ada berbaki 2 hari lagi... Dan, cuti kali ni... Benar2 dok kat umah... Kesihatan mak... Sama saja... Masih tiada perubahan... Apa2 pun, Alhamdulillah... Mak masih mampu untuk mandi sendiri... Masih mampu berjalan tanpa dipimpin... :) Itu pun sangat2 menggembirakan kami sekeluarga... Mudah2an.... Mak akan terus sehat dari sehari ke sehari...

























1st day CNY, saya dan Ina pi makan kenduri kat Pokok Sena nu... Kami sampai sana pun dah agak petang... Banyak lagi lauk... Tapi banyak jugak yang abeh... Sebelum tu boleh dok tahaq perut tak makan... Lapaq sungguh... Lapaq ja lena.. Lapaq lena... Segan nak masak... Walaupun kat umah Aton sempat masak nasik putih dan sup ayam ja buat mak... Selebihnya... Bahan makanan berlebihan x abeh tu... Kami pulun bantai malam tu.... Dua beradek without Ikhmal... Sejak Ikhmal bercuti sem ni... Saya dah tak bising2 setiap kali dia kuaq malam... Sebab siang masa ketiadaan saya kat umah, Ikhmal yang take over jaga mak... So, bagi lah dia peluang untuk lepaking with his friend... Kan???


















































Ina cakap... Kat area SM Sains Pokok Sena ada kedai juai COCONUT SHAKE, so dengan bantuan mr WAZE, akhirnya sampai jugak ke sini... Tak tau plak ada juai kat sini... Berharap mak sembuh nanti, nak bawak jugak dia makan dan minum kat sini... Mesti dia suka.... So, saya dan Ina pun... Beli sorang satu coconut shake size M dengan harga RM4 setiap satu... Kalau minum di kedai... Kurang 50 sen kata tuan kedai tu....





















Bahan mentah untuk memasak dalam umah... Semakin berkurang... Hampir2 mencapai target saya... Hahaha... Bukan apa, bila tinggai kami ber3 nanti tanpa Ikhmal... Saya khuatir, akan rosak... Saya keje awal pagi.. Balik lewat petang... Itu belum masuk perjumpaan dengan SV lagi... So, kena cuba habiskan apa yang ada... Pastu beli yang mana perlu jer... So, adek2... Sila tahan dengan perangai Kaklong hampa ni... Memang dia bising2 tak bagi makan luaq... Tapi ok apa... Kaklong hampa kan rajin masak... Hahahah.... So, sepanjang hari ni bersilat luar dalam umah ni laa... Menu bekfast... Kueh ja... Menu lunch nasik lemak... Simple2 dah laaa... Janji kenyang kan? Mau tak kenyang... Tengok laa Aton makan banyak mana... Teloq saja 2 bijik... Tu tak kira teloq kuning yang berkembaq dalam sebijik teloq tu... Hahahaha.....

























Petang tu, check stok lagi... Dalam peti ais ada lagi lebihan ikan temenung yang pi beli berkilo2 kat Kuala Kedah malam tu... Sebelum cuti Thaipusam tu... Nak buat laksa... Macam malas... Lagipun dalam umah ni sapa nak makan laksa... Bukan suka sangat pun... Nak hantaq kat jiran2, mau depa tekejut bewak kalau tau saya yang masak.... Hahaha... So, terplan laa nak buat karipap inti ikan ni... So, bersilat laa lagi... At least, sapa2 yang mai ziarah mak... Leh laa jamu tetamu nanti... Kan..???

























Tapi yang lucunya, cari bekas nak kelim tak jumpa.. Ingat tak de... So, buat laa cara tradisional... Tak jumpa laa pulak... Lepas tu, ambik garpu ja tekan2 ala2 kononya nampak macam kelim laa kan??? Kreatip dak??? Hahahaha....


















































Buleh laaa... Cara malas2 saya ni.... But esok dan lusa kena concentrate dengan hal2 lain... Masak pun hat simple2 ja... But untuk sementara waktu... No outside food allowed... Arahan KAKAK SULONG.... Kikikik... So, kakak laa kena masak.... Adeiiiiii

No comments: