“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Saturday 8 November 2014

FAMILY TRIP @ Ladang TEA "CAMERON VALLEY" & Kisah AIRCOND !!!

08.11.2014 ~ Sunyi sepi dalam kamar kecik saya... Keadaannya semakin tenang... Dingin.... Cuaca kat luar sangat menenangkan... Dan hari ni... Saya dah sejukkan bilik saya dengan 1.5hp aircond.. Saya tunaikan duit hadiah sebanyak RM500 yang saya terima semasa hari raya ketiga Aidilfitri baru-baru ni (Ogos lalu) dan selebihnya dengan wang tambahan sendiri... Terima kasih dengan duit hadiah tersebut... Pastinya saya tak kan lupa setiap apa yang saya terima... Terima kasih... :)

Semoga tiada alasan lagi untuk saya berpanas dalam bilik sambil menyiapkan aktiviti saya... Sambil sediakan bilik sebagai tempat saya membuat kajian pengajian PhD saya... Moga saya terus2an diberikan kekuatan olehnya... Untuk meneruskan kehidupan saya seterusnya.... Sekali lagi terima kasih... Terima kasih atas segala2nya... Banyak jugak yang telah saya penuhi... Banyak jugak yang telah saya tinggalkan... Sekalipun tidak dapat melupakan... 



















26 Oktober 2014 ~ Saya dan family sebenarnya plan untuk celebrate birthday Eimien di Cameroh Hoghlands = CH !!.. Kek kami dah beli di Seri Iskandar semalamnya sebab dok rasa macam susah nak dapatkan kek kat tanah tinggi ni... Sebab ambik kek SR dengan tema Blueberry Cheese Cake... So, akibat jammed malam kami sampai di situ... Hentak2 bagai... So kek ranap dan runtuh sebelah... Hehehehe.... Lawak sungguh... Banyak jugak insiden yang jadi.... Keta Eimien pun taya pecah... Tapi alhamdulillah... Semuanya lancar... Perjalanan kami sampai ke destinasinya walaupun dah agak lewat malam... Anak2 pun meragam.. Tapi semuanya ok2 ja.... Allah memakbulkan doa kami... Syukur....





















Destinasi pertama masuk hari kedua di CH, kami sampai ke sini... Plan asal memang nak bawak mak dan adik2 naik ke BOH... Tapi keadaan taya keta Eimien yang tak ok... Awal pagi tu, pi cari kedai taya dari apartment kami iaitu Anthurium Apartment... Malangnya kedua2 kedai tutup... Just imagine... Sepanjang kami berada di situ, keta Eimien cuma pakai taya spare untuk bergerak... Sungguh berani!! Hehehe.... Apa nak buat... We have no choice... So terpaksa laaa.... 












































Zara Batrisya memang macam ni... Meragam ja... Tak nak orang pegang dia... Tak nak orang dokong2 dia... Nak jalan sendiri... Kejap nak naik keta Abi... Bila dalam keta Abi, nak naik keta Maklong... Tak tau mana satu... Maklong plak... Yang sangat selebeh tu... Terasa nak jadi bujang... So jalan sendiri2 ja... Hahah... Tetiba teringat... Napelah saya tak beli fridge magnet?? Nape ekk??? Lupa segala2nya.... Hahahahah.....





















Saya? Ok2 ja... Sungguhpun kami kat sini tak lama sangat... Hanya bermalam selama 1 malam... Tapi kenangan di sini memang sangat kuat di hati saya... Tempat yang menjadi tempat jejak saya sejak hampir 9 tahun yang lalu... Yang seboleh2nya saya berazam untuk ke sini pada setiap tahun... Meskipun banyak perbezaannya berbanding dengan tahun2 sebelumnya... Ianya tetap terpahat kuat di jiwa saya... 




Terima kasih pada mak... adik2... Yang memeriahkan hidup saya... Pada 2 orang anak2 saya yang sangat bising... Bising dengan gelak tawa... Bising dengan tangisan... Anda semua membuatkan hidup saya sangat2 terisi.... :)

Ok... Nanti kita cerita tentang part2 yang seterusnya... Ok????

No comments: