“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Saturday 15 February 2014

Ini CUCU Ayah... :)

Bismillahirrahmanirrahim....

Hari ni... Walaupun dalam keriuhan dengan kerja2 yang perlu saya selesaikan... Hati ni... Dirasakan perjalanan dan diri saya terlalu rapuh... Mungkin disebabkan kesihatan saya yang tidak mengizinkan... Barulah terasa sudah berusia sangat diri ni... :) Alhamdulillah... Itu pun rezeki Allah... Syukur.... 

Hari ini jugak, perasaan yang sama datang bertamu kembali... Ingatan saya sangat2 tertumpu dengan beberapa perkara yang manjadikan saya seolah2 bodoh mengejar sesuatu... Hari ini jugak... Dalam cuba menarik nafas saya dalam2... Seolah2 terimbau kembali sesuatu yang bukanlah diri saya.... Hari ini jugak... Dalam kepayahan saya untuk menerima hakikat dan membuang sesuatu yang tidak sepatutnya ada pada saya.... Air mata itu bertakung seolah2 menyedari dan mengimbau kembali akan peristiwa itu....

Hari ini... Saya sedar... Kalau tiada kekuatan dalaman yang kuat... Perkara yang sama tidak akan selesai sampai bila2... Dan saya akan tetap menanggungnya sampai bila2... Ya Allah... Berikan kekuatan pada saya.... Pada diri yang hatinya terlalu rapuh ini....

***

Untuk AYAH....
Ini adalah cucu ayah....
Yang sering membuat kami sekeluarga rindu padanya... Walaupun ramai mengatakan ianya iras saya... Tetapi ada sesuatu yang menyerupai ayah... Bila dia berjalan sambil memerhati sesuatu.. Tangannya di belakang... Comel kan?

Ayah....
Hari ini anakmu mengalirkan air mata... Memikirkan kenapa dalam kejayaan demi kejayaan yang anakmu kecapi.. Anakmu tidak berpeluang untuk bahagia seperti orang lain? Kenapa belum didatangkan rasa bahagia tersebut?

Ya Allah...
Jadikanlah hambamu ini seorang insan yang sentiasa bersyukur atas kurniaanmu... Subhanallah.... Amin....




































































Alhamdulillah.... Selamat Ulangtahun kelahiran buat AYAHANDA tersayang (14 Februari 1955 - 2014 = 59 tahun)... Moga jasadmu damai di sana.... Al-Fatihah.... Amin....






















































No comments: