“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 18 November 2012

APPLE Cider....

Assalammualaikum wbt....
Morning... Sunday MOOD?? Tak lah... Saya mula hari Jumaat dan iron baju... Sambung Sabtu untuk mencukupkan jumlah nak pakai baju keje 5 hari... Kira semangatlah tu kan? So theme this week ialah COTTON... Hehehehe.... Actually, bila hari tu beli iron stim rasa macam seronok iron baju untuk seminggu... Biarlah iron berpeluh2 dalam bilik yang tak de kipas kat umah tu... Asal kuar peluh... Nak harapkan exercise... Payah sangat kot... Hehehe... Tapi setelah mengamati tentang ciri2 keberkesanan iron stim tu... Saya nak buat kesimpulan... Kalau nak iron baju cotton, silk... Sila guna iron biasa ja... Tambahan plak... Ianya pasti akan menghilangkan tahap kesabaran anda... Tapi kalau nak iron baju lace, chiffon, tshirt dan tudung macam tudung ARIANI tu... Ianya amat dialu2kan... Tambahan plak kalau baju yang jenis ada batu bagai.... Kira lengan baju kita tu, kalau terkena belon sure meletup dan belon pecah... Hahahahaha..... Sebab saya kalau bab iron baju ni sangat detail... Mak saya cakap saya sangat cerewet... :P




Ok.. Ada nak story pasai APPLE CIDER VINEGAR ni... Saya tau kewujudan benda ni dan kebaikannya bila start mengamalkan diet dalam bentuk ATSKIN DIET ni... Meaning that saya diet karbohidrat... Segala bentuk makanan yang ada karbo cannot eat... No nasi, no mee (memang saya tak makan pun), bihun, koeteow dan sewaktu dengannya, no sugar, no bread, no benda2 yang berbentuk ubi... Semua cannot makan... Leh makan yang ada protein ja... Dan hari ni masuk hari ke 10... Turun ka? Huhuhu... Kalau penimbang tu tak tipu, saya baru turun 2 kg dari berat sedia ada... Maklumlah... Lemak kental... Orang leh turun 3 kg dalam masa seminggu, saya dalam masa 10 hari banyak tu ja pun.... Dan just imagine, saya yang sangat malas masak.. terpaksa create makanan sendiri... Dan paling tak tahan, terpaksa menahan nafsu makan apabila dilayoq oleh adik saya kat umah tu.... Hahaha... Itu paling tak tahan.... Apatah lagi, mak saya memang terbaek dalam masakan bagi kenyangkan perut anak-anaknya.... Huhuhu... Tapi sekarang mak dah bantu saya, bila mak masak saja dia akan pastikan benda tak bergula... Kihkihkih....



















Mulai sekarang selalu kena pastikan label belakang.... Kena selalu check bopa karbohydrat tu.... Saya silap beli cuka epal ni sebab plus ngan HONEY... Tapi saya minum gak... Sebab saya rasa saya dah buang semua benda yang bergula dan tak ambik langsung kalau saya yang prepare makanan sendiri laa.. Kalau yang beli dari luar tu, payah sikit nak pantau... Takut time keje je tak leh nak jaga makan sangat... Hahahaha.... Ok... Apa kegunaan cuka epal ni? Sebenarnya dia membantu proses pembakaran lemak... Ambik 2 kali sehari lepas makan.. Tapi saya belum start minum green tea without sugar lagi sebab nak telan bergelen2 air putih pun rasa macam malas dah la ni... Dan saya biasanya ambik cuka epal ni after breakfast dan after dinner... Saya actuallynya jarang ambik late dinner... So, slalunya petang... Paling lewat pun sebelum kol 8 malam... Tak pe lah diet saya ni kurang dan agak lambat bertindak sikit dari orang lain asalkan  adalah penurunan gak kan? tak lah frust sangat kan? Tapi just imagine... Cuba bawak pi mai pi mai 2 kg gula tu.. Haaa.. Berat tak? Kekekekek.... Ok daaa.... Layan je menu breakfast saya hari Sabtu lepas kat umah... Sapa kata tak leh makan banyak?... Cuma kena lupakan nasik lemak yang sangat sedap tu jer laaa... Hehehehehe....


No comments: