“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 4 June 2012

TAJAM Fikiran...

Snap using COOLPIX S8200
















Hari ni adalah proses untuk mengasah segalanya yang tumpul2.... Dengan erti kata lain ialah menajamkan minda serta sekaligus menjadikan satu realiti yang lebih bernas... Baik... dan GAH !!!

Perjalanan semalam adalah kurang memuaskan... Resultnya jugak... Tidak memberangsangkan... Pagi ni seperti biasa jugak... Bagaimanapun ada sedikit peningkatan dan penambahbaikan dari asalnya....

Pernah tak anda terfikir sekiranya anda membuka kelemahan diri akan menjadikan orang lain simpati pada diri anda? Tetapi simpati itulah yang menyebabkan orang lain memandang rendah terhadap diri anda sekaligus dengan mudahnya mampu menguasai anda? Saya juga pernah melakukan kesilapan sedemikian... Tapi mujur tersedar walaupun dah sangat-sangat terlewat... Dan untuk bangun dari kesilapan tersebut... Saya membzkan diri dengan aktiviti-aktiviti yang adakalanya tidak sanggup saya buat... Tujuan utama adalah untuk melupakan sesuatu perkara supaya kita akan letih dan terus tak sempat untuk memikirkan masalah tersebut bila sampai keesokan harinya.....

Saya nampak ok2 saja... Hakikatnya ada yang menakutkan dalam hidup yang tak siapa tahu.... Bila bercakap hendak menziarahi orang sakit... Telah terbayang di mata apabila sampai waktunya orang menziarahi kita di waktu kita sudah tidak mampu berdikari sendiri dan terpaksa melaluinya dengan bantuan dan sokongan orang lain... Perkara itu adakalanya dirasakan semakin hampir... Sekiranya kita menyembunyikan sesuatu... Tekanan akan bertimpa-timpa menghiasi diri... Mulalah meroyan dengan kadar maksima sebab terpaksa tanggung sorang2.... Hey ladies!! Just forget it!! Teruskan memajukan diri... 

Bagi mengelakkan perkara seumpama ini berlaku... Sekiranya tak dapat menstorykan masalah anda kepada sesiapa... Mesti sediakan ruang2 yang boleh anda luahkan... Atau banyak mencari ayat-ayat yang boleh memotivasikan diri anda... Atau dekatkan diri dengan mencari artikel atau kata2 peransang bagi membangunkan diri anda yang sangat2 down... Atau bagi yang ada lebih duit tu, letihkan diri anda dengan berjalan ke destinasi yang lebih tenteram... Elakkan ke KOLUMPO yang serabut sangat... Dan kalau nak shopping pun lebih menyerabutkan kepala otak sebab duit akan habis lepas bercuti dan sesi shopping mopping... (Opss... Rindu nak shopping tanpa ada perasaan was2 nih!!!)... Ngeee...

Ok readers... Saya nak kena pen down dah ni... Untuk memberi laluan kepada perjalanan dan permintaan hidup saya yang seterusnya... Banyak keja dok tunggu... Daaaaaa..... Nanti kalau terasa nak story mory... Saya coret lagi naaa.... K bye !!!

No comments: