“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 3 June 2012

Saya Juga Punya HATI...


Adakalanya... As human... Kita kena banyak membuat andaian... Kerana itu juga merupakan satu proses yang diperlukan dalam setiap kajian.. Hari ini... Saya merasakan sesuatu yang sebenarnya saya sendiri seboleh2nya tidak ingin merasakannya... Tapi, saya perlu mengalihkan pandangan hati saya ke arah yang lebih tenteram... 

Sejak kebelakangan ni... Sesuatu yang saya fikirkan akan terjadi... Sudah nampak sedang menghampiri saya... Secara jujurnya... Adakalanya saya rasa seperti boleh menerimanya perlahan2... Dan ada ketikanya... Saya rasa seluruh jiwa saya seolah-oleh telah pergi dibawa bersamanya.... 

Masuk ke June... Diharapkan semua yang baik2 berlaku dalam hidup saya.... Memulakan sesuatu yang saya kurang suka tetapi dengan penuh kerelaan hati saya... Berjinak-jinak dengan sesuatu yang saya rimas juga dengan kerelaan hati saya... Wahai HATI, kamu mesti tabah untuk bergelumang dengan semua ini sebelum sampai titik noktahnya... Saya perlu berjalan andai tidak mampu berlari, saya perlu teruskan dengan merangkak andainya tidak mampu untuk melangkah seadanya...

Pendirian? Saya kurang pendirian diri itu.. Bukan apa.. Disebabkan saya masih lagi mengharapkan sesuatu yang tak pasti... (Tetiba air mata bergenang di kelopak... Saya benci perasaan ini... Sangat benci..)... Dan bermula di saat ini... Saya sudah tidak mahu mengharapkan apa-apa lagi... Kerana... Saya masih ada halatuju yang belum saya kecapi.... Saya perlu bertindak lebih keras dari dirinya... Biar dia nampak akan kesilapan yang dibenamkan sepanjang perjalanan hidup saya ini.... 

Saya ingin menjadi gembira seperti dulu... Sekalipun hidup sekarang amat terhimpit dengan kekangan masa... Prinsip hidup saya... Tidak akan mengulanginya untuk kali kedua.... Dan kenapa saya masih tercungap2 sedemikian rupa... Ibarat menunggu bulan jatuh ke riba tanpa sebarang usaha... Kekadang... Saya terasa diri sangat jahil... Seperti budak yang kurang berpendidikan... Rupa2nya... Tidak dalam semua hal kita bijak mentadbir diri... Di sinilah kelemahan saya....

Semoga... Saya akan lebih bijak dan matang mengendalikan hati saya.... Masa saya... Kerjaya saya... Masa depan saya... Sampai satu masa... Saya akan terus pergi tanpa menoleh ke belakang lagi... Saya akan terus berlari dengan seluas2 kayuhan kaki saya tanpa menghiraukan seruannya lagi... Kerana... Saya Juga PUNYA HATI..... Yang bukan dicipta untuk dilempar sekiranya tidak berkeinginan dan dipeluk sekiranya diperlukan... 

Buat teman2... Hargailah sementara masih ada... Sebelum ianya pergi dan tidak menoleh sedikitpun ke arah kalian.... Saya REDHA.... Kerana, yang berlari itu adalah diri saya.... :)

Nukilan halus ~ Di meja kerja... 03/06/2012 ~ 4.42pm...

No comments: