“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 29 April 2012

Mencari ILMU & TAMBAH Kenalan.....

Yatie & Me.... Gambar tak elok... So itam putihkan!!! Hehehehe

Dan lagi laa nak posing.... Ngeh3x....

28 APRIL 2012 ~ Orang lain sebok dok melaungkan REFORMASI untuk program BERSIH, manakala kami lak sebok plan nak isi perut.... Dan ikhlasnya.. Saya juga mengikuti gambar2 dan perjalanan BERSIH tu.. Dan menjadi meluat dengan pihak2 yang mengapi2kan sesama mereka... Terasa malu pada dunia luar.... Tak pasti apa yang kedua2 belah pihak mahukan... Tapi.. Kalaulah saya menjadi pemimpin.. Saya pasti akan menangis melihat anak2 bangsa saya bertelagah sesama sendiri... Orang atas masih dalam keadaan selesa... Kita yang di bawah pulak membuat keputusan yang bodoh malah menyakitkan.... Saya tidak menyokong mana2 pihak... Tapi ini adalah pendapat peribadi saya.... Hmmmm.. Occaylah!!! Whatever!!!

Semalam actually, saya hanya melepak kat umah jer... Cuba jugak nak siapkan proposal PhD saya dan betulkan apa2 yang perlu menjelang QOLLOQIUM yang akan diadakan di Shah Alam pada 2 - 3 Mei nanti... Dan banyak kemudahan kat umah yang tiada... Benda ni nak kena print2.. Dan belek2 sudah semestinya... Ditambah pulak dengan fahaman yang kurang... Mungkin jugak sebab mind dah lama set dengan kandungan yang lama... Jadi walaupun nak cuba move tapi masih terikat... Ape2 pun, pastinya isnin nanti, 30 April... Sebelum saya balik dari ofis... Saya mesti siapkan 3 copy + 1 copy presentation untuk dibentangkan kepada pensyarah yang akan mengADILi saya nanti... Pray for this!!! InsyaALLAH.....


Jom jenguk menu apa ada kat sini... 

Plan asal, just nak lepak kat tempat bege tt gajah tu ja... Tapi kedai yang KOEWTEOW tu tak bukaklah pulak... Ikut kaki ja Yatie cakap... So, tersinggahlah kat kedai my x-classmates saya masa sekolah rendah dulu... Kedai HOT WEST, Nadia punya... Ntah dia pun tak kenai saya lagi agaknya... Dan saya pun malas jugak nak perkenalkan diri... Hehehe... Saya kan LOW PROFILE... Takut bila kenalkan diri cakap nak makan free lak or nak diskaun lak... Tak payah lah kot!!!....

Sedap.. Fresh orange + asam boi...




Nasik goreng daging merah.....

Nasik goreng cendawan...


Saya memang tak sesuai pakai tudung syria ni..
Tapi tak dan... Kekekeke.. Hantam jelah kan?

Actually, tak de apa sangat yang saya bincangkan... Adalah cakap2 pasal hal study... Sebenarnya.. Yatie nak further study juga dalam PhD kat USM... Saya cuma memberi maklum sedikit pengalaman saya je dalam mengharungi dunia pengajian ni... UiTM full english... Tapi USM leh buat dalam Malay... Konteksnya mungkin sama... Tapi ada nak translate certain2 part tu macam payah sikit... Ape2 pun.. At least saya ada jugak kawan untuk bertukar2 fikiran... Saya tengah survey untuk menjadi part time lecturer kat mana2 yang menerima kelayakan orang seperti saya.. Bukan apa... Untuk meraih pengalaman... Kot2 kawan2 ada dengar mana2... Please inform me k.... Tapi biarlah area dekat2 Utara ni ja... Tak larat dah nak ulang alik sana sini... Nak timba pengalaman dulu... Sementara masih bergelar pelajar sekolah ni... Hehehehehe...

P/S ~ Berita sedih!!... Ada orang cakap... Saya memboringkan!!! Tak per... Saya terima... Kadang2 memang saya ni tak buat bagi orang best pun.... Saya bukan penghibur..... Maaflah!!! (Hal2 lain jer nih!!!)

No comments: