“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 17 August 2010

Terhimpit.... STRESS Ker??...

Salam...
.
Alhamdulillah... Selama 7 hari ni masih lagi berpuasa penuh... walaupun berterawih sedikit rongak2... (malu dengan diri sendiri).... Mungkin ini dugaan namanya... Sepanjang bulan puasa ni... Aku.. dan kawan2 yang lain jugak.. terpaksa bertungkus lumus dengan our secondary duty.. berkenaan dengan ISO... Tapi... aku rasa.. aku bukan terlibat dengan secondary duty jer... 3rd duty.. 4th duty... dan maybe 5th, 6th... (Penat!!!! - terasa seperti ingin menjerit)....
.
Sebenarnya.. tak elok mengeluh kan?? Bukan tak tau semua tu.. memang tak elok.. Tapi maybe jugak serabut yang tiba2 singgah kat aku dalam satu masa ni menyebabkan aku telah menjadi seorang yang cepat saja letak kepala dan lesappp.... zzzzzzzzzzz....... Tapi kalau berlanjutan sehingga setiap hari... elok kah untuk semua tu??? Dalam hati terasa sedikit kekesalan....
.
Rasanya... nak cuba menjadi seorang yang paling cool... siapkan keje slow2.... settlekan hal2 semua dengan tenang... tapi... boleh ker?? Dua tangan ni bz membuat dan siapkan satu keje.. maka... keje lagi satu timbul... dan yang lain seolah2 membuka mulut masing2 seluasnya untuk menelan aku.... Boleh tak orang lain cuba duduk di tempat aku???... Aku tiba2 terasa bebanan yang amat sangat...
.
Hmm... bila diri terasa tak de sapa2 nak mengadu.. pasti aku kembali ke ruangan ini.. Kononnya... untuk memberi sedikit ketenteraman.... Memujuk hati sendiri... Adakalanya... Bila terasa amat letih... Aku cuba letakkan diri aku di tempat mak... terfikir tentang dirinya.... Yang mana seharian penat settlekan hal umah... masak2.. kemas... dan lain2 lagi... Dan aku terasa betapa beruntungnya aku kalau dibandingkan dengan mak yang kadang2 amat sayu melihat keletihan yang terpancar pada wajahnya.... Ingin aku terus2an menjaga hati mak supaya tidak terguris dengan kemalasan aku... (Maafkan anak mak yang malas ni).... Tapi... aku bukan malas... Aku tak terdaya... Lakukan keje2 yang non stop!!!
.
Memang... aku telah menjadi seorang yang kurang tabah... kurang bermotivasi... hanya disebabkan perilaku "slumber" orang2 di sekeliling aku... dan bukan mudah untuk memuaskan hati semua orang kan??? Jadi anak sulung.. tetapi seperti bukan anak sulung... Jadi boss dan adakalanya terasa seperti bukan seorang boss... Huh... nak kena apa sebenarnya ni???.... Sebenarnya.... Aku sendiri yang tidak TEGAS kan??
.
Dan.... Semua ini bukanlah salah orang lain... Salah diri sendiri.... Yang tak manage diri betul2... Peluang terbuka di depan mata tetapi tidak mencuba mendapatkannya... Dan akhirnya... di sinilah tempat aku... Ape2 pun... masih dan tetap berharap... di suatu masa ada yang terbaik untuk aku sambut sekalipun masa itu sepatutnya adalah awal dari waktunya.... Doakan ketabahan dan kemampuan aku mengharungi semuanya... Sikit jaaa lagi... =)

No comments: