“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 2 August 2010

AUGUST Menjelma....

Snap siang tadi... Nama pun AHAD.. So.... with baju KORPORAT lah... Snap guna hp NAVIGATOR jer.... without any editing.... :P
.
Nak cuba tido... Tapi tak leh... Try dan try... Still tak leh jugak... Kejap je kan masa berlalu... Sedar tak sedar... dah masuk August... Meaning hanya tinggal dalam 3 bulan macam tu jer lagi akan bergelar student... But... until now... apa yang aku display dalam life aku tak bopa ok... Aku bukan tak sedar... Sedar sangat2... But how??? Takut... Ngeri semua ada... Huhuh.... Dan hidup kembali dilanda kebosanan.....
.
Sebenarnya... tepat jam 12am tadi... aku dah padamkan lampu... Sebab... rasa ngantuk sangat2... Malam semalam tido kol 3am... Sebab time tu baru idea datang mencurah2... Kan dah janji sanngup menghitamkan bawah mata... sanggup jadi sedikit serabai... demi cita2 dan masa depan aku yang aku kejar selama ni... Walaupun adakalanya keinginan yang awalnya melonjak dan kini turun perlahan2 dalam kesedaran aku... Bukan tanpa sedar... Aku sedar tentang itu....
.
Hah... Time dah padam lampu tadi... Tangan still memegang hp.. Mencari2 lagu yang aku nak buat teman tido (dah lama tak buat perangai ni)... pastu... terasa nak dengar radio... terfikir yang hp ada radio... buat apa nak pasang radio kat bilik... Bangun mencari earphone... Dan ntah apa yang aku tarik dalam suasana kegelapan menyebabkan remote control radio jatuh... Hahahah... Kuat lak tu bunyinya.... Huh... macam2 lah aku ni....
.
Dan bila mencari siaran.... kebetulan... ter "ON" KLASIK NASIONAL... Dan kebetulan.... my BFF yang sedang duty... terus sms dia... Cakap... aku tetiba teringat dan rindu kat hang.. Hang rindu aku dak??? Hahaha... So, dia duty kol 12-3... Aku sekadar nak dengar dia celoteh dan teman dia... haaa.. senang kan????
.
But.... lepas tu mata tak leh gak nak aku pujuk2 untuk pejam... Sure sakit kepala esok.. sebab.... beberapa hari kekurangan tido.... :'( ..... Dan... aku terasa nak write something kat sini... Tangan kiri aku still sakit... Cuma letak minyak jer.. Rupa2nya dah dapat kesan... Sakit pada ibu jari... Maybe terseliuh... Tapi sebab apa?? Aku pun tak pasti....
.
Sambil dengar radio dengan celoteh LIN... Aku sempat chat through FB... Cite pasal sorang my BFF yang akan menjalani OPERATION untuk kali seterusnya... Ya ALLAH... Berikan ketabahan kepada teman aku ni..... Moga dia terus kuat..... Dan time ni... bila aku fikirkan kekurangan aku... aku sepatutnya bersyukur sekurang2nya... berat yang aku tanggung.. ada lagi yang lebih kuat dugaannya dari aku.... Semuanya datang dari DIA kan????
.
Sejak kebelakangan ni... macam2 yang terjadi... Diam pun salah... berSUARA pun salah... Dan tak leh ke kalau aku cuba argue something yang aku tak puas hati??? Hmmm... sapa leh faham situasi aku yang sekarang ni??? Seorang pekerja yang mempunyai tanggungjawab pada bos dan perlu mentadbir staff di bawah seliaannya.... Sorang anak sulung yang perlu menjaga kebajikan keluarga setelah arwah ayah tak de demi mak dan adik2...... dan dalam masa yang sama... seorang pelajar di semester terakhir yang sedaya upaya cuba merealisasikan impiannya demi untuk masa depan yang lebih baik... dan juga seorang insan yang cuba untuk memberikan hati dan jiwa kepada insan yang disayanginya?? Dan ada sapa2 cuba letakkan diri dia di tempat aku dan cuba untuk bahagi dan agihkan masa dan tenaganya pada insan2 tersebut... Dan hati aku bagaimana???
.
Dan... semakin hari.. aku cuba untuk manage masa ni buat diri aku sendiri... supaya satu senyuman menanti di hujung perjalanan hidup aku... Dan di sinilah aku curahkan segalanya... Hanya jadikan tempat persinggahan untuk mencoretkan something yang aku rasa perlu luahkan dan bukan bersandarkan pada simpati orang lain... Moga AUGUST ini memperbetulkan kelemahan JULAI dan bulan2 sebelumnya..... InsyaALLAH.... :-)

No comments: