“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 6 April 2015

MUAAHHH Ciket!!!

Mata tak leh pejam kekdahnyer!! Bz kan lately nih!! Yang penting... coretan dalam ni... Walaupun tak tau apa yang akan ada di ending entry ni... Gila saya rindu!! Rindu pada banyak kenangan... Di penghujung mata meliar dan sesekali menjeling ke TV tadi masa anugerah ABPBH yang saya sebenaqnya tak minat nak tengok..... Sekadar melayan mata ja... Sedangkan hati ni ntah ke mana2... Terasa... Oh... Sunyinya dunia saya... 

Tajuk entry di atas... Dok tengok dalam IG semua orang guna ayat ngada2 ni... Saya pun jadi tingin nak tengok... Pastu cari balik folder gambar lama2 masa pi Cameron dengan kengkawan yang sekepala... Oh... Rindu lagi... Pastu tengok gambaq masa pi SNORKELING... Lagi2 bertambah rindu... Tingat orang selalu kata snorkeling sampai muntah... Hahaha... Saya dah mengalaminya!!! Sungguh2... Sampai muntah...

























Tengok balik gambaq lama saya... Terasa... Tembamnyaaaa... Gambaq dulu2... Macam muka hepi ja... Gambaq2 la ni... Muka macam matang.. Almaklumlah... Usia sudah meningkat.. Banyak benda yang saya dah cuba perbaiki... Tinggalkan... Cuma... Saya tak nak lupakan... Walaupun tak semuanya indah... Namun, itulah hakikat sebuah kehidupan... Yang adakalanya menjadikan kita lebih bersedia untuk dugaan yang lebih hebat... Dan adakalanya mengajarkan kita erti di mana letaknya diri dan kemampuan untuk meneruskan kehidupan... Ohh... Sangat rindu.... Dan saat ini, air mata saya mula mengelilingi tepi kelopak mata dan pastinya pada bila2 masa akan gugur tanpa paksaan... Ketahuilah duhai dunia yang sangat luas.... Saya merindukan kehidupan saya suatu masa dulu... Yang pastinya tidak mampu untuk dikembalikan lagi.... :'(  Sungguhlah.... Cepat sangat masa itu berlalu... Sampai saya tak terasa ianya akan berlaku pada saya... Sehinggakan saya mengetuk2 kepala sendiri... Mimpikah?? Rupanya langsung tak... Ianya adalah kenyataan hidup...

Duhai readers... Dalam hidup kalian.. Pernahkah kalian berjanji lalu memungkirinya? Pernahkah kalian merasakan yang berjanji pada kalian sungguh2 lalu berlalu? Dan pernahkan kalian meletakkan diri kalian ketika kalian berjanji tetapi akhirnya menyepi... Mungkin, kita tak akan merasa apa2 sekiranya orang yang melakukannya adalah diri kita... Tetapi pernah tak kalian meletakkan diri kalian pada kedudukan insan yang dimungkiri janji oleh insan2 yang menjadi kepercayaan atau tulang belakang pada kalian??? Ehhh... Apa melalut ni?.... Huwaaa.... Malas nak habehkan kesudahan ayat!!!

Oklah... Sekurang2nya, rasa sakit tulah yang meningkatkan kekuatan kita... Walaupun adakalanya ianya menjunamkan kita pada juram yang paling dalam... Percayalah... What u give, u get back... Tapi serahkan saja pada Allah... Biar hati kita damai... Biar orang nampak kita hebat pada fizikal dan keterampilan atas usaha kita sendiri... Hahaha... Walaupun la ni age macam dah 52!! Opssss!!!

Oklah... Sebenarnya banyak entry yang best2 nak hapdet tapi tudia... Masa 24 jam tu tak cukup langsung!! Sebab la ni... Timing tak betoi... Allah itu Maha Hebat... Diduganya bagi menguatkan minda... Terima kasih Allah... Tapi, cukup2lah menduga hambamu yang kerdil ni... Berilah kekuatan dan kejayaan di akhirnya... Amin... Amin... Amin...

Ok, mata dah ngantuk!! Tak larat menerap ataih katil dah ni... Nak mengiring dan lena plak... :P Saya memang tak cantik... Tapi maneh ada... Sora leh tahan... Hahaha.. Kalau dak, Miss Tan tak select laa untuk masuk koir... Peringkat skolah dulu 2 orang ja budak Melayu tau yang terpilih untuk masuk pertandingan... Menang sedia2 kot!!!... Hahaha.... Ohhh beratnya dan tak leh nak angkat bila masuk bakul angkat sendiri... Tapi, saya tak sombonglaaa.... Saya rasa saya tak sombong pun... Kihkihkihkih... Sila abaikan otak gelong malam ni... Tadaaaaa... Nunite uols!!!

No comments: