“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 1 February 2011

01.02.2011 ~ FEBRUARY Full With Happiness!!!

BULAN K.A.S.I.H + S.A.Y.A.N.G ~ Mata aku amat suka memandang yang cantik2... Dan adakalanya yang pelik2... Dan aku rasa.. Semua pun macam tu kan?? Cantik... dan pelik.. adalah dua perkara yang amat berbeza dan berlainan... :P Opssss... Entry apa actually ni??? :).....
.
Hari ni... Kat office ada SEMINAR from ASNB... Sekarang my ofis under state yang duitnya dah tak mewah macam suatu masa dulu... Ada baik buruknya... Buruk sebab... Gaji macam hampir2 nak sangkut... Dan baiknya... Function dah tak banyak macam dulu lagi... Heheh... Selamat... Selamatlah untuk orang2 yang akan terselamatlah kan??? Ahaaa.... Macam gitu2lah.... Dan time ni adalah time lunch... Tak kuar mana2 pun... Dan syok2 sendiri snap pic dalam ofis... Muehehehehe.... Gila mungkin.. Or sewel jugak kekadang... But... Aku lebih suka macam ni dari hari2 sebelumnya....... Maveles... Lalalalalala....
.
Malam tadi... bila chit chat with my dotdotdot... I feel so grateful... And... dalam hati... sedikit lega... Malah bertambah lega.... Sebab... berbicara tentang masa akan2 datang... Aku supposed bertindak dari sekarang right... Hari ni lak... Dok tengok2... siri dalam seminar tadi... Membuatkan saya menjadi lebih teruja untuk berSAVING... Macamlah banyak sangat duit ringgit yang ada... Kekekekek.... Tapi tu lah.... Kuasa membeli ni kadang2 lebih tinggi dari kuasa menyimpan... Pasai bila simpan tak bopa nampak... Membeli ni leh nampak... Beli punya beli... Sampai tak terguna... Tak terpakai... Nak juai separuh harga sayang pasai beli mahai... Nak bagi kat orang macam tak gamak ++ sometimes ada sifat kedekut jugak... Hahahaha!!!... Pengakuan ikhlas occay!!!
.
Tahun ni kan... Tahun tak happening macam tahun2 sebelumnya... Tak banyak2 jalan2 dan melancong macam dulu2 dan tahun2 sebelumnya.. Salah satunya.. Sebab aku tak bersekolah lagi macam dua tahun lepas... Pastu... Tak delah istilah merempit di jalan raya atau terbang bergelar AWAN DANIA di udara lagi... Tak de jugak istilah tunggu menunggu di epot lagi atau tunggu menunggu di Kampus Puncak Perdana... Rindu wooo... Rindu saat2 macam tu... Rindu peristiwa flight delay... flight batai... keta hampir kehabisan minyak.. drive paling horror lagi dalam ujan lebat sampai tak nampak keta di depan sorang2... Hahaha... Rindu kawan2 yang membuat sepah dan mengotorkan umah tamu dengan makanan2 yang berlambak dan macam2 sampai tak terhabis... Jadi macam cyber cafe pun ada kadang2.. Rindu dengan baca soalan2 spot... tak kira yang dok tangkap gambar walaupun tak berani guna dalam peksa... Hahaha... Macam2 yang terlintas.. terutamanya... Makan Nasi KOKREK after habis kelas kat KANDANG!!! Miss all the moment actually!!!
.
But... Paling RINDU.... Ialah... Rindukan CH........ Lama rasa tak jumpa... Kalau terjumpa macam mana... Rasa macam nak kata apa2 pun tak boleh... Masing2 bz dengan hal masing2... Masing2 dengan keadaan masing2... Masing2 dengan masalah masing2... Rindu semua kenangan2 kat Langkawi, Genting, Melaka, Pangkor, Bukit Larut, Penang, makan ketam kat Perlis... Rindu time2 gaduh2... Rindu time2 gelak2... Rindu time2 menangis... Rindu time mengamuk macam orang hilang akai... Rindu time2 memberontak.... Rindu time perangai macam budak2... Sedangkan dua-dua dah tua!!... Ekekeke... Dan paling rindu... Kenangan2 yang bermula dan tak kan stop teruatamanya setiap kali ke Cameron Highlands... Tempat mula2 kami pi.. dan ada perasaan suka di situ.. Mungkin boleh dikatakan... Tempat yang memulakan pautan kasih sayang di situ.. Hahahaha... Ya.... I MISS HIM... MISS HIM so much!!
.
Looking for a BEST FRIEND??? Tak sesuai lagi untuk age aku sekarang... Age aku untuk time sekarang adalah untuk mengejar cita2... Andainya dah berada dalam keadaan selesa... Perlu kekalkannya... Kalau tak, usaha kuat lagi... Age is only just a number... But... for me... Age jugak memainkan peranan penting untuk meningkatkan kemampuan diri... dalam masa yang sama... aku nak meriahkan hiduo aku dengan apa2 saja yang aku suka.... InsyaALLAH... Tak de sapa yang dapat melonjakkan diri kita sendiri kalau bukan kita sendiri yang membentukkannya... Right?????
.
February is coming... Dan sehari lagi aku melonjak ke usia seterusnya... Walaupun bukan birthday aku hari ni.... Setiap tahun... Sangat2 menunggu kedatangan hari jadi... Sebab... Hari tu terasa diri kita dihargai... But for me... selama bertahun2... Aku menerima ucapan itu pada setiap 13hb every month... Ya... Syukur... aku mempunyai insan yang sangat menyayangi aku... Biarlah orang lain memandang aku ni tak cantik... tak comel... buruk di mata mereka... asalkan... masih ada insan yang menyayangi aku seadanya aku... Syukur untuk itu.... Ingin meneruskan langkah seterusnya... Apabila masa itu tiba... Paling penting... Nak kuar dulu dari kepompong yang terlalu sempit ini... Sungguhpun tak pasti bila akan tiba masa yang sesuai untuk itu.... Doakan aku... Amin...........

No comments: