“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 15 September 2010

Take A BREAK !!!

.
Terlalu lama tidak mencoretkan di sini.. Tapi, tak bermakna aku tidak berjalan2 dan buat BLOG WALKING... Benar2 terasa diri diduga.... Dan kesedihan bertimpa-timpa... Kalau senyum pun.. Hanya sekadar menghiburkan hati dan diri sendiri....
.
Masih lagi di bulan SYAWAL.... Masih lagi terdengar sana-sini orang bercakap... Tak puas bercuti... Tak puas beraya... Dan mungkin ayat2 keramat itu tidak sesuai buat aku.... Tika dan saat ini... tatkala menatap wajah insan di bawah ini... hati aku menjadi sayu... Sejak kebelakangan ni... aku menjadi terlalu rindukan insan ini... Buat Zah... semoga tabah... semoga kuat..... Kuatkan semangat untuk melawan takdir yang telah berlaku... Sekalipun ianya pahit... Zah kena kuatkan semangat untuk teruskan perjuangan kita di bumi Allah ini...
. .
Gambar ini... gambar rakan sekelas MASTER aku... Nurfaezah namanya... Orang Terengganu... Allah sedang menduganya.... Zah kemalangan pada hari raya ke-2... Dan sehingga kini... Dah masuk hari raya ke-6, dia masih di ICU... dan tidak sedarkan diri... Pada sesiapa yang sedang membaca coretan ni... Tolong doakan kesejahteraan sahabat aku ini... Yang aku anggap seperti adik sendiri... Rindukan semua dengannya... Walaupun, Zah mungkin tidak dapat menghabiskan final sem ni bersama-sama aku dan kengkawan yang lain... Insya-Allah.... aku dan kawan2 lain.. terutamanya penghuni rumah tamu @ Kampus Puncak Perdana, UiTM Shah Alam... akan terus support Zah.... Yang penting... semoga Zah cepat sedar... cepat sembuh.. dan dapat menjalani rutin seharian seperti biasa..... Dan, aku pasti... Zah adalah salah sorang yang rajin mentelaah laman ini... Andainya Zah sudah dapat membaca coretan ini... ketahuilah bahawa... selain Kak Murni... teman2 yang lain jugak tak kan putus-putus mendoakan kesihatan Zah.... Paling penting... Zah kena terus kuat.... Kami semua sayangkan Zah....
.
Sebentar tadi... sewaktu sedaya upaya menaip dan meneliti lembaran keje skolah aku yang tak pasti bila leh habis ni sedangkan due date dia amat dekat dan sedang berada dalam keadaan yang agak menggerunkan... Aku teringat untuk mencoretkan semuanya di sini... Memang... suasana hari raya sepatutnya diisi dengan sebaiknya.... Tapi ntahlah... Mungkin raya kali ni bukan untuk aku... Hari raya pertama... Sekadar menziarahi pusara ayah... ke umah chaq,... umah mcik pah... dan masuk sebelum waktu subuh raya ke2... kesihatan aku sungguh tidak baik... Sakit perut dari hari raya ke2 hinggalah ke4... Raya ke5 dah mula bekerja....
.
Walaupun, jika dihitung.... hanya dalam masa terdekat ni saja aku akan menamatkan pengajian MASTER aku... Tapi... Allah saja yang tau keperitan dan kegusaran hati yang terpaksa aku hadapi... Apatah lagi macam2 yang kena settle... Hal keje yang belum selesai... Dan macam2 dugaan yang menimpa dari hari ke hari... Namun... semuanya terpaksa aku jalani dan selesaikan sebaik mungkin... Cepatlah berlalu segala kegusaran hati... dan tinggalkan ketenangan untuk aku kecapi... AMIN....
.
Sekali lagi... Mohon untuk mendoakan semoga Zah cepat sedar.... Dan dapat kembali bersama kami.... Dan pastinya kelas yang akan datang ini menimbulkan pelbagai rasa sedih sebab akan sepi tanpa seorang penghuni tetap kat umah tamu dan juga penumpang dalam taxi menuju airport... Moga Zah cepat2lah sembuh.... AMIN.....

No comments: