“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 9 June 2014

CHEF 'Cik M' In Da HOUSE !!!

Totally different!!! Friday 06.06.2014, sejak mak sakit... Saya banyak ambik alih 80% hal2 umah... Dari mengemas, cuci pakaian, sidai baju, cuci pinggan mangkuk... Dan paling tak bopa minat.. Masak memasak... Semua di bawah tanggungjawab saya... Hahaha... Penat sehhh....

Sambil masak... Sambil borak2 ngan mak... Tetiba ja terkeluaq ayat ni dari mulut... "Mak... Kalau cek kawen ngan orang kaya... Cek nak berenti keja laa.. Dok kat umah... Masak... Jaga anak.. Hantaq anak pi skolah... Pi ngaji qoran... Pi tusyen... Pastu tengok tv ja kat umah... Buat keja2 umah... Cek tak larat keja dah laa mak...".... Dengan cepatnya keluar ayat dari mulut mak saya.... "Belajaq penat2... Nak berhenti keja plak... Dapat laki hat baguih tak palaa... Satgi dapat hat tak baguih... Baru nyesai...".... Dan, teruih ja saya ambik senduk kacau2 benda atas dapur tu... Sambil dalam hati... Nak bagitau kat mak... Yang saya penat mengadap hal2 keja.. Hal2 study... Guna otak adakalanya lebih penat dari menerima arahan dan menggunakan tulang 4 kerat... Huhuhu... Duhai Prince Charming.. Cepatlah menjelma!!! :P


Menu request from Aton:
  1. Nasik kale kunin...
  2. Ayam masak merah...
  3. Sup ayam (yang ni peberet saya...)
Nothing special... Tapi untuk saya yang jarang masuk ke dapur... Kat umah memang anggap hari ni hari agak special laa.... 






















































No comments: