“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 4 September 2013

Tiada Yang MUSTAHIL Dalam HIDUP...

Perlu tak kita merasa berbangga pada sesuatu yang bukanlah sebenarnya menjadi milik kita?.... Tapi jauh di sudut hati saya, saya sangat2 bersyukur dan mengharapkan andainya arwah ayah masih ada, tentu inilah yang sangat dibanggakan... Kami cuma 4 adik beradik saja... Dan ini adik bongsu saya yang mungkin lebih bijak dari kakak2nya... Atau pun, bukan kami yang lain tak bopa bijak... Tapi peluang tak dak macam dia... Atau jugak, tak pandai merebut peluang... Ekekeke... Cover sikit beb.... Nak memang jugak....

Anyway, TAHNIAH buat Ikhmal sebab terpilih terima anugerah ni berdasarkan kecemerlangannya dalam pendidikan... Tapi, perjalanan masih jauh lagi... Perlu guna peluang dengan sebaik mungkin dan tidak leka dengan apa yang diperolehi.... 

Sekurang2nya orang yang tergolong di kalangan susah seperti keluarga saya masih dapat membuktikan kejayaan seperti orang-orang senang yang lain... Alhamdulillah... AMIN.....

Ikhmal menerima scholarship dari Perbadanan Putrajaya Berhad dan kos pengajian serta yuran dan sara diri ditanggung oleh mereka sepanjang pengajian di Peringkat Sarjana Muda dalam bidang Ukur Bahan bermula 9 September nanti... Seramai 8 orang pelajar terpilih untuk menerima biasiswa tersebut.... Inshaa Allah, Ikhmal akan sambung pengajiannya di peringkat Ijazah selama 2 tahun... Suppose 3 tahun tapi dipendekkan selepas ditolak course2 terdahulu yang diambil... Selepas tamat pengajian, beliau akan terikat bekerja dengan PPB selama dua tahun.... Time tu kalau dia nak moved ke tempat lain... Baru boleh after 2 years....

Kan Kaklong slalu pesan... Tak rugi kalau kita sentiasa berusaha walaupun kita pada asalnya bukanlah sapa2 yang orang lain pandang.... Apa2 pun, jangan dok belagak... Nanti orang meluat... Ni rezeki dunia yang sikit ja..... Cewah... Sedangkan kakaknya... Dok merangkak lagi ni.... Huwaaaaaaaaaa.... Kihkihkihkih....























No comments: