“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 24 October 2018

12102018 - TERENGGANU DAY 02 ~ Taman MONUMEN @ TTI

Last stop kat TTI ni... Actually, seharian kami kat sini... Dah letih... 

Saya dah penah mai sini beberapa tahun lepas... Silap2 dah 10 tahun apa... Time tu TTI ni masih baru dan rasanya CRUISE kat sebelah tu pun belum ada.... Kalau dah ada time tu sure laa pi kan... Confuse kejap.... Tapi kalau tak datang sini macam tak sah nak bawak depa... So, masuk sekali lagi....

Tiada apa2 perubahan... Malah yang nampak banyak bangunan yang dah tak cantik macam dulu lagi.... Sebab dah lama... Dan ada jugak yang dah runtuh dah tak leh masuk....

Cuma... PASSPORT ni time dulu saya mai... Rasanya tak dak lagi kot.... 





















Kakak Batrisya ajak maktok snap gambaq dalam ni... Maktok menurut jaaa... Hahaha.... Kalau masa mai sini Makngah join sekali, sure gambaq Maklong penuh camera dah.... Seb bek.... Tukang ambik gambaq tak dak......














































Kami ambik BUGGY car ni dengan kadar sewaan RM64... Sebab mak tak larat nak jalan tawaf dalam Taman Monumen ni.... Sebenarnya bukan mak saja, iols pun malas... Hahaha... Mula2 kale kuning... Dipertengahan jalan rosak pulak tersemput-semput... Maklumlaaa muatan berat kan.... So adik yang drive ni tukaq keta buggy ni time kami masuk melawat Taj Mahal.....



























































Uols boleh jugak naik TRAM sebenarnya... Dengan bayaran RM5 perhead... Tapi kalau nak lebih privacy, boleh ambik BUGGY... So kakak dan adek tumpang bergambar jap kat TRAM yang kebetulan stop nak turunkan pengunjung di tempat yang sama dengan tempat kami stop.....























Sebenarnya saya banyak jugak ambil gambar koleksi dalam monumen yang kami boleh masuk.... Tapi tak aplod laa dalam ni... Kalau aplod semua, yang baca blog ni time bila nak p sendiri kan??? Hahaha... Tak laaa... Banyak sangat gambar... So masukkan yang mana terlintas je laaa....









































































Tak ke semua monumen yang saya masukkan dalam ni... Cuma masa dok sembang2 dengan adik yang drive BUGGY car ni... Dia cakap jumlah semua monumen yang terdapat dalam taman ni ialah 22 monumen... Kalau jalan kaki nak ke satu-satu tempat tu penat jugak laaa.... 

Dulu masa 1st time saya ke sini memang saya jalan kaki.. Time tu gagah perkasa lagi beb... La ni dah mereput... 

Yang penting, alhamdulillah... Memang penat... Tapi hepi sangat...........


No comments: