“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 1 January 2017

HELLO Year 2017 ~ Any GOOD News?

Alhamdulillah............
Syukur sebab setahun lagi dapat di pertemukan dalam versi dan azam baru.. Tahun baru... Permulaan hidup yang baru... Walaupun baju masih baju lama... Tu maknanya petanda baik... Tak pun.. Petanda masih stabil bila dapat menyarungkan baju lama di badan kan? Kalau ketat sikit2 ataupun tak longgar macam dulu, tu maknanya tumbesaran badan semakin baik laa kot... Kikikiki...... Pandai makcik bela badan kan?

Hari ni.... 01/01/2017... Buat masa sekarang untuk tahun ni.. Belum ada planning lagi nak melancong ke luar negara... Tak macam last year, sebab last year ticket dah booking awal2... So, untuk tahun ni rasanya sesi melancong ke luar negara tengok pada keadaan semasa... Ada rezeki lebih Inshaa Allah.. Kalau tak de, kita pusing dalam negara pun sudah memadai.. Kan?







































 
Semalam... Hari terakhir untuk tahun 2016, Sempat bangun awai.. Workout for 2 1/2 hours.. Lama tak workout... Angin dalam badan pun lama dah tak keluaq... Lega... Walaupun hari ni kesannya sakit abeh peha2.. Tapi kuatlah jugak after telan panadol extra 2 bijik malam tadi.. Even kol 3 am baru lena... Tapi, pagi ni mai ofis.. Ok lah jugak.. Still boleh panjat anak tangga lagi.. Alhamdulillah....

Hari ni, saya tiada semangat luar biasa... Semangat biasa2 ja... Azam pun tak de... Kata nak kurus, tak penah kurus... Nak rajin... Dak pun.... Tapi apa2 pun nak buat yang terbaik dari sebelum2 ni.. Nak cantik.. Bukan di bawah kuasa kita, usaha pun tak dak.. Macam mana nak cantik... Cukuplah dengan apa yang ada ni... Yang penting, sehat... Sehat walafiat dan tak nyusahkan orang bila sakit sikit2 tu kan? Maksudnya selagi boleh drive ke klinik sendiri tu, still dianggap tak nyusahkan rang lagi laa.. Inshaa Allah......

Year 2016? Kalau nak diimbas kembali... Tak de yang special... Kejayaan? Tak lah nampak sangat, kecuali dapat baiki rumah sikit2 untuk mak... Tu pun saya kongsi dengan adik... Walaupun tak banyak perubahan, tapi kami spend about 50k jugak... Alhamdulillah.... Dan year 2016, jugak pada pandangan mata umum, saya maybe berjaya hindarkan dari gatai tangan pi call/sms/WA orang tu.. Even, everyday tak penah lupa sikit pun... Hahahaha... Dan 2016 jugak ada seseorang hadir dalam hidup, tapi mungkin tiada keserasian, dan akhirnya kami biasa-biasa ja... Dan, sebenarnya saya penat kot untuk menyerahkan hati dan perasaan saya... 

Ya, memang saya tua dah... Tapi macam cikgu erobik saya kata.. Mana ada manusia yang tak dak masalah... Tapi kena teruskan life as usual... Happykan diri, dan inshaa allah... Semuanya akan rasa lapang dan dapat hepikan diri kita.. Saya mengiyakan semua tu sebab memang ada kebenarannya.. Kita yang control our life actually.. But, nobody knows what happened and nobody knows how hard we try too settle it without helper... Bukan kita nakl orang yang menolong, tapi fitrah manusia.. Nak ada teman... Hidup bukan sesuatu yang mudah untuk diaturkan... Saya bertuah, sebab Allah bagi peluang untuk survive life sendiri tanpa bantuan sapa2... Cuba selesaikan sendiri... Dan sebab tu kadang2 termeroyan sendiri.. Hahahahaha.........

Ok, hari ni anak baru masuk skolah... Nak kongsi gambaq2 sikit di hari pertama pendaftaran persekolahan dia... Teringin nak pi daftar sekolah anak2... Nak ambik cuti macam orang lain register anak2... Tapi Allah belum bagi peluang lagi... Alhamdulillah, dapat tumpang belikan buku, stationary, perkakasan sekolah yang lain... Tu dah membuatkan Maklong gembira sayang.... Dah 5 tahun dah anak manja Maklong ni... Dari kecik dok lena, peluk maklong dan macam2 lagi... Dan kali ni, dah nak masuk sekolah... How time flies right? Moga menjadi anak yang baik.... Membesar dengan sihat dan bijak... Amin......









Ok2.. Nanti sambung cite lagi.. Nak buat dan kemaskinikan hal berkaitan dengan kerjaya dan periuk nasik plak ni... Masuk tahun baru ni, banyak benda nak kena update... Ok daaaaa... Tima kasihlah sebab sudi mengadap baca apa yang patut... Babai..............

No comments: