“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Thursday 9 June 2016

Ramadhan 2016 ~ Day 03 ~ Karang PANJANG Laaa Sikit

Hehe... Tudia... Salam pun tak bagi... Assalammualaikum... :)... Mood hari ke 3 posa... Macam ok2 ja walaupun dalam hati serabut dengan hal study sikit... Suppose kena ada kat Shah Alam dah hari ni untuk present. Tapi lately ni ngelat sedia... Mulalah terbayang benda yang tak sempat nak disiapkan... Lagipun posa2, tak rajin sungguh hal2 berkaitan dengan keduniaan ni... Erkkkkkkkkk........

Blanja sekeping gambaq... Lama xselpiaq2... Ni sebab sonok tengok pp koi melimpah ruah ni... Besar bagaikan johan... Baju2 semua sendat dah.. Masalahnya yang dok buat la pun sendat jugak ikut measurement lama... Nak benapaih susah... Hahahaha.... Buleh noooo macam tu...


Menu untuk day 3 ni, wajiblah sedap2 makan kat umah... Tapi alhamdulillah, sejak posa ni saya control laa jugak makan... Walaupun kami ber3 ja, makan tetap mengancam laa... Untuk saya sangat mengancam laa macam ni pun... Sampai ada kawan nak minta pinjam mak saya sorang seminggu... Kalau depa pinjam, jenuh kami atoq bazar nak cari makan apa... Rata2 yang dok membeli juadah kat param tu depa kata tak sedap... So, tak mau laaa terlibat dalam membeli juadah luaq... Cewah, eksyen laa sebab mak dok masak kan?




































































































































Teloq masin ni, ofismate saya Kak Shida bagi masa nak balik keja petang tu... Alhamdulillah... Rezeki ada.... Sebab memang kalau hari biasa pun bila tengok teloq masin kaki langkah tak lepas ja.... La ni bila bukak posa nasik makan suku atau setengah ja... Mak siap kata, tak lalu makan sebab faktor usia dan penyakit sama... Haha.. Amboi mak, mentang2 laa dah sehat.... Dan lagi menyakat no.... Tapi betoilaaa........ Kemaren, masa dok depan cermin... tengok2 dah ada selai uban... Oh nehi..... Padanlah.. Bila story kat mak, dia kata... Yalah... Tak lama lagi dah nak masuk 40!!... Dahsyat aihhh mak la ni..... Cite pasai uban ni... Tingat plak kes2 cabut uban... Hari tu, masa dok belek2 bekas boh dan simpan macam2... Ternampak tempat cabut uban masih elok lagi dok dalam plastik... Mulalah terfikir... Sapa laaa yang jadi tukang cabut uban menggantikan tempat saya.... Haippppppp haippppppppppppp....... Sudah2.... Kadang2.... Ada uban tu nampak lebih segak kot... Kikikiki..... Dah, toksah dok pikiaq hal yang kita pun tak leh nak bayang or imagine dah.... 


































































Penah dak uols makan kopok malinja atau malinjau atau belinjau kat bawah ni? Rasa pait2... Mostly semua orang tak leh nak telan... Tapi saya suka... Aton plak kata... Yelah, saya suka sebab life saya pun pahit ja... Hahaha.... But maybe dipenghujungnya ada sedikit kemanisan kan? Who knows???.... 

Dan, buah pelam kat bawah tu, ada kawan yang kenai masa program kat lebry ni mai hantaq bagi kat post guard.... Kami lepas tu dok like2 dalam FB ja... Kebetulan dia keja gomen jugak dan selalu gak terserempak bila ada function2 luaq... Tq... Nah hai... Bagi sampai seplastik besaq... Jenuh kami makan buat kerabu dan jeruk... 

Oh ya... Pagi Day 04, saya cuma bekfast dan sahur makan sepotong roti john dan segelas air serta 2 biji ubat jer... Tu pun gagah sebab ubat wajib telan.... Untuk nak masuk day 4 ni selera makan terlalu berkurang... Moga kuat nak bekerja.... Amin.............

























No comments: