“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 19 October 2015

PENANG Day Trip #01 ~ Kita ISI PERUT Dulu...

02 Oktober 2015 ~ Actually, percutian kali ni secara tak dirancang.... Disebabkan saya selalu rasa nak je jalan2... Ikut kemampuan kewangan... Ikut keadaan dan masa... Akhirnya sampai jugak ke sini entah untuk keberapa kalinya.... Ada 1 tempat yang saya sangat ingin nak pergi... Kali ni kami plan balik hari.. Berempat saja... Dengan Mak... Ina... dan Kaklong... Alhamdulillah... Dengan bantuan encik WAZE dan sedikit ingatan yang sudah makin pudar... Banyak tempat yang dapat kami sampai... Kami memilih untuk naik feri je... Dan balik nanti naik bridge... 








































Saya boleh dikatakan all the way guna WAZE... Alhamdulillah... Sebaik2 perjalanan kami...  Dipermudahkan segalanya... Masa sampai di tempat naik FERI ni... Kenderaan saya dapat peluang lagi untuk naik di tingkat atas... Teringat masa dulu2... Setiap kali dapat naik kat atas... Slalu orang di sebelah kata saya bertuah... Rindu time tu... Ada hati yang tersentuh... Ada kenangan yang bertaut suatu masa dulu... Yang tak pernah pudar dalam ingatan saya.... Teringat suatu kisah dulu2... Terlena dalam keta.. Sampai motor2 siap hon lagi... Hahaha... Bila teringat balik kenangan tu ketika waktu dapat sembang2... Masing tertawa... Tapi, untuk kali ini tiada apa yang perlu diceritakan lagi... Cuma kenangan manis yang masih terpatri kemas dalam ruang lingkup kenangan dan ingatan saya.... 


Sebab... Kami memang x ambik bekfast dari rumah... Jadi sampai je ke destinasi pertama kami di Bukit Bendera... Terus ambik bekfast dulu.... Bolehlah mengisi perut... Sebab tujuan ke Penang kali ni adalah untuk berjalan2 dan jugak nak makan2 jer... So, memang tak de plan nak shopping bagai... Almaklumlaa... Aloq Setaq la ni pun... Sopa KL dah kan? 































































Syukur... Dapat bawak mak sama kali ni... Mungkin Allah ambik satu persatu benda yang saya sayang untuk berikan masa saya lebih tumpukan perhatian kepada mak... Saya ingin selalu bersangka baik... Sebaik pengajaran yang Ayah tinggalkan buat saya... Mungkin saya tak dapat buat ayah gembira... Tak sempat berikan ayah merasai sedikit kemewahan... Tapi, saya tetap berbangga apabila dapat melihat kejyaan adik2 membesar di hadapan mata saya... Syukur... Tq Allah....

Dear insan.... Kalau saya berkesempatan... Ingin saya khabarkan... Pengalaman itu sebenarnya telah mendewasakan saya... Sekalipun ianya berakhir dengan suatu yang agak xterduga.... :)

No comments: