“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Saturday 1 October 2016

MAAL HIJRAH.. Ke Manakah PENGHIJRAHAN Kali Ni?

As salam,,,,, 
Salam Maal Hijrah... Dah masuk tahun yang baru untuk tahun Islam.. 1438H... Alhamdulillah.... Percaturan umur, usia, pengalaman, tanggungjawab dan mencari kebahagiaan dan kekayaan...... Lama sangat tak kerap menjengah dalam penulisan di sini... Mashaa Allah... Saya sangat tertekan dengan kekangan masa.. Hal kerja, alhamdulillah... Hal kerjaya inshaa allah tiada masalah,,, Smooth semuanya walaupun,,, Macam tak cukup tangan...

Bukan tak rindu ruangan ni... Sangat rindu, cuma kadang2 tak sempat nak menjeling... Mata saya tak seperti dulu lagi... Dugaan tu pun kan satu anugerah.. Allah mungkin nak bagi yang lebih baik.... So, jangan banyak menangis.... Jaga kesihatan... Sekali Allah tarik, kita tak dapat lagi untuk mengecapi apa yang selayaknya untuk kita... Terkial2 saya menaip sambil mengenyit sebelah mata... Pada insan2 yang masih ada dan hadir menemani saya semasa saya dalam keadaan seperti ini, Sanggup menemani dan membantu saya... Membawa saya ke mana2 yang saya nak pi... Tolong drive keta... Ceriakan hidup seharian saya... terima kasih... Hanya Allah saja yang dapat membalasnya....


Keseorangan kat umah, tv berlagu riang... Hari ni alhamdulillah.. Cuti dah 2 hari tak ke mana2... Semalam jer celebrate birthday Aton yang ke 33... Dan sepanjang pagi ni, kemas bilik, walaupun xkemas mana pun... Malas kan? Baju iron.. Blaus 15 helai... Baju keje 6 pasang dan cebet keta 2 helai... Haaa... Memang rajen.. Balaih dendam sebab lama sangat dah dok jadi malaih ni... Hihihi.....

So, malam ni ada kelapangan sikit... Lepas masak sardin dan buat popia sardin froxen simpan dalam peti aihhh... Nak makan macam dah tak de selera... Kalau rasa nak makan satgi goreng lain laa kot....

Dan, terus cari laptop... Key in kat sini... Sambil dok perembang tulisan apa yang saya taip ni.. Mujuq masa dok rajen study dulu cekap menaip.... Tapi kalau ada sikit2 yang typo tu, harap maaflah insan yang serba serbi kekurangan macam saya ni.... Dan ada kelapangan saya akan luahkan di sini...

Pada sapa2 yang merindui saya dari kejauhan... Hahaha.. Ade ker? Silalah jenguk2 rentetan hidup saya hingga ke penghujung nyawa nanti... Naaa..



















Doakan kesihatan saya... Kejayaan kerjaya saya... Cita2 untuk meraih gelaran Doctorate saya... Dan kekayaan dan kejayaan yang saya impikan... Alhamdulillah, hilang satu perkara.. Allah gantikan dengan lebih berganda2... Ketenangan, kesenangan, kebahagiaan,... Alhamdulillah.... Terima kasih atas kurniaan ini... Doakan saya bahagia dengan apa yang saya miliki sekarang ini.... Amin.......

No comments: