“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 6 September 2015

Saya Dah Mula R I N D U !!!

Saya dah mula rindu!! Rindu kat anak2 saya dua beradek tu... Sure balik umah sunyilah hari ni... So, terperap kat bilik ja laaa jap nanti... Itulah ungkapan yang sepatutnya... Keje hari ni... Kalut dengan surat jemputan... Siap satu keje.. Yang lain pulak still waiting.. Ungkapan paling best... Kalau saya bukan STUDENT... Dan tak bergelar student PhD... Tentu aman damai dunia saya... Hahaha... Nyesai ka? Bukan nyesai... Tapi kekuatan kudrat kadang2 tiada!!!

Ya... Time menaip entry ni... Masih lagi terperap kat ruang keje di ofis... Pagi tadi... Ada sorang pegawai JPJ datang... Member lama... Masa main camera dulu... Untung banyak kawan ni... Bukan nak cari time susah ja... Tapi at least, sometimes memudahkan urusan... Bertanya jugak tentang hal2 tukar nama keta ni.. Almaklumlah.. Gen2 tu masih belum bertukar nama walaupun dan bertukar tuan... Hahaha... Risau laa jugak... Satgi nak claim apa2 masalah... Apa2 pun... Harap2nya Ikhmal sayang keta tu macam saya sayangkannya dulu... Banyak kenangan... Sekalipun dah ada yang baru... Wajiblah yang lama tetap di hati... Tak leh nak lupa... Payah2.... Opsss....






Kisah semalam... Hantaq anak2 nakai saya ni balik Penang.. Tak singgah pun umah depa... Tak larat nak memanjat tangga... Just ambik Emin dan SIL untuk pi tengok umah yang depa beli kat JAWI... Mungkin 2 bulan lagi baru boleh duduk rasanya.. Nak kena buat dan betulkan apa2 yang patut dulu... So, lepas ni... Jauhlaa dari Perda... Hahaha... Bukan apa... Kat situ lebih banyak tempat shopping yang leh saya jejaki... 






Ajak BFF saya, Ina!! Sebenarnya... Banyak entri yang latest2 tak masukkan... Kekangan masa... Bila balik umah kalut dengan anak2... Tak sempat nak buat apa dah... Mangket awai... Kol 430am... Hah... Bestnya jadi mak2... Sonok... Rasa macam nak stop keje... Penat tapi best... Alhamdulillah... Allah berikan kesempatan untuk pelihara anak2 yang manja dan nakai... Sonoknya bila balik ja keja anak2 datang lari2 sambil peluk... Terasa sangat diri disayangi... Ehhh.. Tetiba ja ayaq mata mengalir... Ya lah... Saya dah mula rindu pada sesuatu yang telah hilang... Meskipun kadangkala bukan semua perkara yang baik2 menyantuni life saya... Kadang2 orang berbuat sesuatu yang terpaksa saya tanggung... Tapi saya boleh berdiri dan tersenyum macam ni... Tidakkah saya dianggap kuat semangat untuk melaluinya semua itu? Alhamdulillah... Sekalipun sebenarnya kekuatan tu kadang2 macam bersifat kepuraan... Tapi saya masih lagi seperti sekarang... Berjalan dan terus berjalan... Cuma... Orang cakap... Jangan menoleh ke belakang lagi... Tapi, diri saya selalu mengimbau hal2 yang dah ditinggalkan jauh... Kenapa ya? Mungkin kerana... Hati saya tak sekejam orang2 yang pandai bermain dengan kata2... Hahaha..... Ishhh... Luahan apakah ini?























Hanya... Wajah2 ni yang sentiasa di hati... Yang menghidupkan hari2 saya... Meskipun hanya pinjaman... Allah maha tahu... Betapa merekalah yang selalu berada di hati saya... Yang selalu saya rindu... Rindu pada keberadaan mereka... Rindu pada bunyi bising cakap yang kadang2 saya faham... Melihat mereka bergaduh untuk berada di ribaan saya... Bergaduh untuk tidur berbaring berbantalkan lengan saya... Rindu pada pelukan dan tangan2 kecil yang menarik2 untuk saya dukung mereka... Wahai anak... Membesarlah dengan jayanya... Menjadi anak2 yang bijak dunia dan akhirat... Tidak angkuh dengan apa2 yang berada di depan mata... Malah belajarlah untuk sentiasa mensyukuri apa2 kurniaan dan kelebihan yang ada... Inshaa Allah... Semua tu pinjaman... Tak ke mana....



















Kat atas tu... Kasut baghu beli.. 180 bath... Tak dan lagi nak update entry kat Hatyai... nanti2 laa... Kat umah malas nak bukak laptop... Anak2 ada... Tak dan... Kikiki....









Untuk Emin... Congrats... Untuk rumah baru... Slow2 membina dan mengumpul harta... Demi masa depan famly.... Inshaa Allah... Allah pasti permudahkan segalanya... Ok... Nak balik dulu... Sempat singgah ke Kapitan Perda... Dinner awal.... Merangkap minum petang sekali... Kos.. RM99... Haha... Memang kerat leheiq situ... Tapi tak jemu jugak... Mana2 pun ada kenangan... Kenangan yang payah nak lupa... Duhai si pelakon untuk kenangan tu... Sangat mudah melupakan... Haha... K.. Tata.... Nak balik umah dah..... Babai...



















No comments: