“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 16 August 2015

PhD Result ~ SYUKRAN Jazilan Ya ALLAH...

Orang tua2 cakap... Bila mata berkedip2.. Ada tanda2 baik.. tak baik... dan macam2 lagi la... Tapi dari segi kedoktoran pula berpendapat... Tu adalah regangan mata atau apa2 lah yang berkaitan dengan hal2 kesihatan... Alhamdulillah... Saya bukannya pakar kesihatan... Walaupun adakalanya selok belok urusan di hospital banyak yang dah pandai... Hahaha... Pengalaman menjadi pesakit ni kadang2 bukan selalu mendatangkan sesuatu yang selalu kita beranggapan malang ja.. Adakalanya ianya boleh dikatakan pengalaman yang tak semua orang boleh merasainya... Syukur... Siapalah kita sebagai hamba kalau tidak belajar cara untuk mensyukuri nikmat Allah swt... 


Hari JUMAAT yang lepas... Alhamdulillah... Segala harapan dan doa saya dimakbulkan ALLAH... Sungguhpun dalam diri ni... Allah saja yang tau akan ketakutan dan kegusaran dalam diri, tapi ALLAH tetap sayangkan saya... Apa lagi yang perlu saya tangguhkan selain mensyukuri pemberian ALLAH ni.... Alhamdulillah.... Syukur sangat2.... 

Ikhmal pun... Malam tu sebelum result kuar... Dia call mak.. Minta mak doakan dia lulus... Bukan apa... Dia dah mula kerja sebelum result keluar... For sure, ketakutan tu tetap ada... Just imagine kalau ada paper yang tersangkut masa last sem tu... Apa nak jawab? Keje ditaja dengan result scholarship... Kalau belum mula keja lagi tak pelah... Ni dah mula dapat gaji pun... Tetiba result tak ok... Hahaha... Jenuh... But, for this time saya tak tanya pulak bopa pointer yang dia dapat... Sebab... Benda tu dah tak penting lagi bila dia dah mula menjawat jawatan yang memang selayaknya pun... Sekali lagi, Adik... Tahniah..... We are so proud... Dan tetiba... Kalau lah ayah masih ada.... Tentulah mereka adalah insan2 yang paling hepi dengan kejayaan anak2... Kan???

BLOG SAYA? Lama menyepi... Tapi bukan bermakna saya tak menjenguknya... Malah, setiap kelapangan pada setiap hari... Walaupun sekadar schroll saja.. Pasti saya akan melewati perjalanan anak mata untuk menatap belog ni walaupun tuan yang menaipnya adalah diri sendiri... Dan, barulah sekarang mula nak mencari2 kesesuaian masa.. Nak update ikut tarikh rasanya tak relevan lagi.... Inshaa Allah, kelapangan masa tu akan saya usahakan untuk update nanti.... Cuma fokus utama adalah untuk keje2 ofis dan study dulu... Sekarang, berdampingan dengan lappy, bukan menjadi satu hobi atau keutamaan lagi... Banyak yang sudah berubah dalam dunia life saya sekarang ni... Sudah pastinya saya akan rindukan zaman kerajinan suatu masa dulu... Tapi kesungguhan tu sebenarnya sudah lama menjauh... Walaupun begitu, saya akan terus2an untuk menjadikannya satu rutin kembali... Pastinya saya perlu bergerak untuk meninggalkan sesuatu yang amat menyakitkan dalam perjalanan hidup ini... Sebab, sekalipun payah hidup kenalah diteruskan.... Kan?? Kan??






















Pagi Jumaat tu, lepas bekfast kat umah, sempat menziarahi pusara ayah... Sekejap ja kan... Semua orang yang kita sayang meninggalkan kita... Ada yang meninggalkan kita ketika ALLAH menjemput... Dan ada yang tinggalkan kita sejak di dunia lagi... Laluan masing2 tak sama... Redha jalah jalan yang paling sesuai untuk kita yang bergelar insan...

Alhamdulillah... Belanja mak dan pak menakan pupu... Sempena result PhD saya... Doakan saya lebih sukses dari sebelum2nya.... Amin....... Dan, sempat shopping baju2 untuk kedua2 anak2 dara saya... Untuk persiapan raya haji nanti... Sorang 9 pasang... Tu pun kena pi beli lagi seluar 3 lai.... Tak cukup pulak kiraan... Haha... Mughah2 ja yang termampu pun... Siapa laa tak sayangkan anak aiiiii.... :P

Cik M... TAHNIAH.... Tahniah kerana berjaya jugak mengharung sem ni yang penuh dengan cabaran... Moga dipermudahkan laluan lepas ni... Dan silalah bersikap lebih agresif dan cekal....  
























No comments: